tisdag 1 november 2011

Rampfeber

Tjoho!

I helgen var vi nere i Halmstad på premiären av farsen RAMPFEBER. En bra fars om en dålig fars... Gjorde det dig klokare? Haha. Rampfeber bygger på filmen och teaterpjäsen "Noises off" och handlar om ett amatörteatergäng som sätter upp en fars. I första akten får vi träffa gänget under deras genrep, en mycket frustrerad ensemble och en mycket frustrerad regissör! Allt är kaos!

I akt två för vi uppleva allt från kulissen, hysteriskt roligt! Stumteater på hög nivå! Slutligen i akt tre får vi se pjäsen framifrån. Då har vi som publik lärt oss hur pjäsen ska vara och ser då allt som går katastrof fel! Haha! Njöt av varje ögonblick!


Efter premiären var det fest på Scandic hotell i Halmstad. Det var uppdukat Italienskbuffé och gott vin. Väldigt trevligt! Dagen efter gick resan hem mot Stockholm igen i vår lila Toyota Yaris. Vi gjorde två stop på vägen=). Först på Skeppshult. Där hittade vi många fina stekpannor. Bland annat denna lilla stekpannan eller grytan? Lagom till storkok! Haha


Sen stannade vi och fikade hos Inge, mammas kusin. Deras lille hund Doris var ju bara den sötaste! Haha. Hon hämtade bollar och ben och allt hon tuggade på la hon på min fot.

Nu är det ny vecka som dragit igång i ett häsligt tempo! Igår lämnade jag bilen och var förbi min lägenhet för att hämta posten. Och i brevlådan låg avin för att hämta it min nya Iphone4S! Wieeee. Gissa om jag är lycklig! Nu ska den få sig ett fint skal så att klantiga jag inte tappar den i golvet det första jag gör!!! Hehe. 


Gårdagen fortsatte med WAD galan planer och organisation och där efter ett grymt träningspass på Crossfit Solid. Skit va slut jag var! Rennie Mirro höll i passet och Edvin och Ubbe var med o körde. Passet gick ut på att jag under 20min skulle göra 5 pullups, 10 pushups och 15 squats. Så många varv jag bara han i rasande tempo. Efter 13min var jag helt slut... Men jag bet ihop och körde som bara den! Sjukt kul! Och aj vilken träningsvärk jag har...! Galet!

PÅ kvällen hade vi också produktionsmöte för Last 5 Years! Vi har nu bokat att vi kommer att köra på Lilleströms Kultursenter utanför Oslo den 11-14 april 2012! Wieee. Kommer bli så himla grymt! Eftersom vi alla befinner oss på olika platser och i olika länder så är det lättaste sättet att ha möte att ta en konferens på Skype! Fantastiskt smidigt! 


Vi diskuterade allt från översättningen till musiker och regi upplägg! Här har vi ett smakprov på från den showrealen vi gjorde efter att vi hade showcasen i december 2009. Det har vart en lång resa, men nu brjar man ändå känna att man ser målet framför sig! Jag jobbar med fantastiska människor så detta kommer att bli fabulous!!!!


Idag kan jag knappt gå...!  Men det har varit en givande dag för det! Först har vi haft möte med WAD-galan kommitén och tagit oss ett steg närmare i planeringen. Det har spånats, mailats och tagist beslut! 


Lunchen blev en trevlig stund med bästa Andreas Lundin! Det blev skitsnack och planering av kommande event=). Så mycket spännande saker kan vara på G där! 
Och jag fick en helt fantastiskt snygg bikini  från Panos! Wieee. Den ska jag ha på mig när jag lär mig surfa i San Diego! 



Seee ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar