onsdag 16 november 2011

San Francisco me like=).

Hej!

Nu har vi varit här i San Francicso i två dagar och om vi hunnit med att se denna vackra stad! Vi kom hit det otroligt bra hostelet, USAhostel i söndags kväll. Efter vi landat gick vi ut och åt lite sen middag innan vi gick och la oss. Det blev dock inte så mycket sömn denna natten för mig... Vaknade säkert fyra gånger under natten och när klockan var 7.30 så fick jag nog och gick upp! Lovisa var redan vaken...! Haha.

Vi började vår första dag i backarnas stad med en riktig amerikansk frukost bestående av pannkakor, scrambled eggs, bacon och fruktsallad. Och kaffe=).

Sen gjorde vi San Francisco. Tog en lång promenad ner till Fishermans Wharf och vidare bort till Golden Gatebron.

På väg tillbaka gick vi förbi Pear 39 och kollade på sjölejonen. Vilka underbara varelser! Vi skrattade gott när den ene efter den andra knuffade ner varandra i vattnet. Vi avslutade vår tur nere vid hamnen med att köpa biljetter till Alcatraz turen för dagen där på. Sen travade vi vidare in till stan och fönstershoppade lite innan vi gick till hotellet för lite avkoppling innan hungern trängde sig på för lite middag. Och efter 30min letande efter en restaurang om inte var någon fastfood så hittade vi ett Steakhouse som såg trevligt ut. Dyrt var det iallafall...! 65kr för en flaska bubbelvatten! Men det var väldigt gott!

Idag åt vi en mindre frukost och sedan turistade vi loss med att besöka världens krokigaste gata Lombard Street innan vi tog båten ut till Alcatraz. Både jag och Lovisa var lite inställda på att "okej, det här måste vi göra, så lets do it" men vi blev otroligt förvånade och glada över vilket häftigt ställe det var! Vi fick en gudiad tur med headsets. Kändes som att gå rakt in i en film och höra berättelsen om fångar och händelser som inträffat på Alcatraz, många historier berättades av personal och fångar som varit på ön.

Efter Alcatraz åt vi en riktig sjömanslunch i hamnen. Lovisa tog en otroligt god soppa i ett bröd och jag körde på en krabb och räksallad. Från hamnen tog vi sedan en Cabelcar tillbaka till stan för lite shoppning!

Vi fastnade på Victoria Secret och provade en massa snygga BHar=). Hehe. Jag som hatar att köpa detta har nu några grymt snygga nya underkläder att använda! Självklart blev det också en vända in på Abercrombi & Fitch och Hollister för några snygga tröjor! Me like!

Nu på kvällen så har vi varit ute i San Franciscos förort också kallad det Mexicanska kvateren och åt middag med James en kille som Lovisa träffade på Nya Zeeland i fjol. Otroligt trevligt och spännande att höra om hans ett år långa resa jorden runt! Vi drack margaritas och testade det berömda burritos. Mums! Blev också en väldigt spännande verison av Cosmopolitan efter på en trevlig bar innan våra vägar skilldes åt!

Imorgon drar vi vidare mot LA. Vi räknar med att denna anhalt tar två dagar. Så vi har en tre stopp under morgondagen innan vi övernattar på något mysigt hotell. Kommer snart fler uppdateringar!