söndag 1 maj 2011

Ett rikigt surt slut på april...!

Igår gick min spis sönder mitt i matlagningen… Lagom kul med halvstekt kyckling och våta ugnsbakade grönsaker…! Troligtvis är det en säkring som gått eller så är det något strömfel som jag inte ror för! Propparna har nämligen gått i en rasande takt senaste veckan och det har känts som att väggen närmast sängen har haft väldigt mycket energi och gett ifrån sig små stötar…!
Senaste veckorna har jag dessutom haft huvudvärk (som jag aldrig brukar ha annars) så det kanske kan vara en förklaring att det varit för mycket spänning. Vi får se! Imorse ringde jag därför och felanmälde saken hos fastighetsförvaltningen. Dom har lovat att skicka ut en elektriker, eftersom han inte hört av sig idag, fredag, så kommer han i början på nästa vecka istället! Hoppas att det löser sig! Har inte direkt räknat med att köpa ny spis… Och har dessutom ingen lust till det eftersom jag ändå ska renovera hela köket i höst! Morr! Kryssar fingrarna!!!!

På lunchen idag var jag på besök på mitt gamla gymnasium och skrev ut mina gamla slutbetyg. När jag återigen kollade på dom efter dessa år som gått så blev jag faktiskt ganska förvånad över att dom var så pass bra ändå! Trodde jag hade fler G… Men det mesta var ändå VG och MVG!

Anledningen till att jag behövde dom är för att jag tänkte skicka in en ansökan till Dramatiska Institutets kurs i Scenproduktion för hösten. Det är en kurs på 12 dagar för yrkesverksamma projektledare och producenter inom scenkonsten. Det hade varit perfekt för mig! Jag tog ju min utbildning på Berghs School of Communication, det var en jättebra utbildning men för min del så saknade den lite av just organisation, markandsplan och produktion inom scenkonsten. Mycket är nog sig likt men, det skulle vara så bra (och kul) att ha den kursen som komplement till mina andra erfarenheter. Så jag håller tummarna för det också=)!

På vägen tillbaka till jobbet så sprang jag på Dina. Dina är min gudmors dotter och även min plast guddotter. Dina önskade nämligen att jag skulle bli hennes gudmor då hon var yngre och fick reda på att Lia, hennes mamma, var min gudmor och att hon själv  inte hade någon=). Gulligt! Hon hade blivit jätte stor nu! Haha! Riktigt kul att se henne!

På fredags eftermiddagen blev det en joggingrunda och efter det middag. På kvällen var jag och Sondre på mingelparty på Sture Companiet! Vi körde Stureplan all in och dressade upp oss fancy! Efter minglet gick vi vidare till Side Track och avslutade sen kvällen med eftersittning på Kolingsborg till kl 04.40... Fick ett par riktigt snygga pumps av Miss Reine Tapper. Lite slitna, men coola! Kolla in=).


Denna valborgslördag har gått åt till att återhämta mig från gårdagen, så hela dagen har bestått av att bara mysa i sängen och ta igen alla avsnitt på alla tv-serier jag följer! Låg här och stor grät till Glee... Helt underbart det avsnitet då Kurt kommer tillbka och dom gör en grym cover på Lady Gagas hit "Born this Way"! Me lööööv!


Middagen hos päronen var också riktigt trevlig. Blev hemgång tidigt eftersom dom ska åka till Frankrike imorgon bitti kl 06.00 och njuta av den franska försommaren! Man blir ju lite avis...! Haha. Så jag tog med min cykel hem, för nu ska det börjas cyklas istället för att åka med SL! Yeah!

Denna gången ställde jag cykeln på ett mer inhängnat område runt mitt hus för att den inte ska bli stulen igen. Min förra cykel som jag köpte förravåren blev nämligen stulen utanför porten efter 6 dagar...! Så nu har jag rustat upp den med bra lås och har hittat ett bättre ställe att ha den på! 


Men, fan j-vla skit! När jag kom innanför dörren och skull eta av mig skorna och jackan så gör jag som alltid och plockar ur fickorna och lägger telefon mm. på tvättkorgen som står i anslutning till hallen. Detta gör jag innan jag tänt lampan... Och, jag tänkte inte alls på att jag lagt en klänning där efter att jag rensat garderoben i dag på dan! å iphonen gled rakt ner på golvet och landade med en smäll över sladden till hårtorken! Innan jag sett skadan så förstod jag vad som skett... hela skärmen hade gått sönder! Grrrrrr! Så j-vla surt! Har inte direkt varit min vecka!!!  Tur i oturen då att jag har en speciell försäkring på den som sk täcka alla skador...! Får gå in med den till en 3 butik imorgon och lämna in den på reparation! Bliv väl ersättningstelefon kommande månaden då...! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar