torsdag 19 maj 2011

ESC, träning och 17:e maj=)

Tjohej!

Nu har jag varit dålig på att blogga på ett tag… Varit mycket som hänt!
Förra veckan så fick vi till hela SJU stycket träniingspass…! Galet! En riktigt bra vecka!

Mån: PT-timme Jill
Tis: Löprunda 5km
Ons: Box med Jörgen
Tors: Löprunda 4km
Fre: Nike Get Fit + Box med Jörgen
Lör: Löprunda 3km


Börjar också bli lite intresserad av Olympisk Styrka! Lite bättre teknik och lite mer vikt så är vi hemma! Testade Kesella med hallonsmak... God, men förstod inte rikigt charmen, smakade som yoghurt och var rikigt fet!


I förra veckan var det ESC x3! På tisdagen var det Norge som tävlade. Haba Haba gick tyvärr inte vidare till finalen… Men det gjorde Eric Saade på torsdagens deltävling! Grattis! Torsdags kvällen blev riktigt mysig! Vi satt ute på Sondre och Jörgens balkong till kl 02.30 och pratade och skrattade… Oj! Det var längesedan jag skrattade så mycket! Att jag fick med två träningspass dagen efter med en sömn på 3h är bra! Lite överskottsenergi fanns kvar! Dock somnade jag väldigt tidigt på fredagkvällen=).


På lördagen var det dags för ESC final och Sverige hade nr 7 ut! Jga vaknade ganska tidigt och kunde inte somna om… Så det blev en cykeltur till Medis för att hämta ut min lagade mobil (glömde dock plånboken så jag fick cykla hem för att hämta den…) och lite fönster shopping. Hemma igen så tog jag en joggingtur för att kunna unna mig lite vin till finalen på kvällen. Efter middagen så åkte jag iväg till Dagny och Carro för att hejja på Sverige! Och herregud så spännande det blev!!!! Eric kom på 3e plats! Det hade vi inte direkt räknat med=). Wieee. Sverige is back in the game!!!! Yeah! Detta firades på en liten tur till Kolingsborg!

¨  

I söndags vaknade jag kl 16.07… Jag som skulle packa och städa för att vara på Birka kl 17 och möte upp Schlagerfeber!!!!! Hjälp! Slängde i mig frukost och drog iväg till terminalen! Det blev en Wella kryss utan dess like. Löshår, spray, modeller och många snygga håruppsättningar! Jag och Yvette stängde discot kl 04! Så måndagen blev lite seg, men otroligt rolig! Fick en ny bekantskap med Sara Varga! Otroligt söt och genomgó tjej! Och mycket begåvad!

  

I tisdags var jag ledig från jobbet för att fira 17:e maj! Wieee! Vi började med champagne frukost kl 09 hos Sondre och Jörgen! Alla hade tagit med sig läckra maträtter som tillsammans blev en stor buffé! Jag bidrog med tonfiskmousse=).


Måste ju erkänn att man är ju inte så himla sugen på champagne kl 9 på morgonen, men är det 17:e maj så är det! Alla var fint uppklädda, inga jeans idag inte!


Terran kom med lilla Lea! Gud så söt, hon är mamma och pappa upp i dagen=).


Efter frukosten så gick vi i tåget till Skansen och viftade med våra flaggor och tutade i våra tutor! Dock hamnade en dam mitt emellan oss som jag och Carro inte såg när vi för kung och fosterland tutade med våra tutor… Haha! Stackaren! Det rolig var dock att varken jag eller Carro registrerade att hon inte var en av oss så Jörgen var den som fick be om ursäkt eftersom han sett hela händelsen och undrat vad vi höll på med..! Haha!


Efter konserten på Skansen gick vi förbi NK för att säga hej till Sofia som jobbade. Och efter det så åkte vi hem till Sondre och Jörgen för att dricka lite rosé och spela spel. Vi hjälptes också åt att äta upp buffén! En helt fantastisk dag!


Dock lite sliten i går… Haha! Så det blev direkt hem till sängen efter jobbet! Somnade kl 19.30 och är fortfarande trött idag! Men, ikväll är det basket och det ska jag inte missa!!!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar