fredag 27 maj 2011

Efterlyses: Tappad motivation...

Helgen som var blev super trevlig och spontan, i lördags var jag hemma hos Dagny och Carro och spelade spel samtidigt som Dagny ominstallerade min gamla MacBook som jag tänkte jag skulle sälja. Hoppas på att kunna få en liten slant för den! Sen blev det en väldigt spontan och spännande kväll. Jag skulle egentligen hem och förbereda inför söndagens kryssning men tog mig en liten sväng ut och träffade Sofia och Jörgen som var på Side Track med Sondre som jobbade. Höll mig nykter där eftersom jag hade cykeln. Men den nyktra kvällen blev till några glas vin då vi gick vidare till Kolingsborg.


Och där blev kvällen ännu trevligare med många bekanta ansikten (och en del nya). Hehe. Träffade också min bror på vägen hem! Syrran skällde lite på honom när han var ute så sent…! Haha


Jörgen "lovade" under kvällen att han skulle hänga med på morgondagens kryssning vilket han fick hålla fast vid då Sondre minsann påminde honom om det under söndagen och han själv behövde tid för kommande tenta. Så Jörgen fick helt enkelt haka på och det blev en otroligt trevlig och spontan kväll. 3-rätters middag i Four Seasons, karaoke (har nog aldrig sätt så mycket ovationer i puben som efter Jörgens version av Stad i Ljus), lite dans, vin och mycket snack. Långt in på små timmarna blev det innan vi tillslut gick och sa hej till kudden. 

På måndags förmiddagen satt jag i juryn för Paradise Idol delfinalen och vi tog ut två jätte duktiga finalister. När Jörgen vaknat så åt vi brunch och handlade i Tax Freen så vi kunde köpa öl till Jörgens kommande 30års fest. Sen deltog vi i Musikfrågesporten, men vi fick inte med oss alla rätta svaren...! Attans! Väl framme i Stockholm fick vi skynda oss av eftersom vi skulle direkt på boxningspass på Sats. Trots lite sömn så tog vi i för kung och fosterland. Träningsverken sa goddag under tisdagen... Haha! Självklart fick jag med mig lite jobb under dagen också, låg inte på latsidan jag=)


I tisdags kväll fick jag reda på att jag inte fick jobbet som jag sökt på Intiman. Super tråkigt men hoppas tjejen som fick det kommer att trivas! Sen fick jag samma kväll också reda på att  jag inte kommit in på Scenproduktionskursen som jag sökt till! Allt kändes bara helt hopplöst under onsdagsförmiddagen! Vet inte alls vart jag ska söka jobb nu... Och känner mig inte ett dugg motiverad till någonting! Står still vikt och mått mässigt också! Så ingenting går åt mitt håll!!! Muntrade upp mig med att titta på lite Glee och gråta en skvätt till hur genialisk den serien är!!!


Men på onsdags kvällen sprang jag Vårruset! Har inte sprungit ett lopp sedan jag var 12år... Så det var grymt kul! Hade ett mål att komma in på 27 min. Kom i mål på 27.42. Så jag var nöjd! Nästa gång ska vi ha en ännu bättre tid!!! Jag sprang tillsammans med basketlaget och Birka. Vi hade ju lyckats välja samma dag! Men det var riktigt lyckat! Blev picknick efteråt på två håll=). Haha!


Men gårdagens basketträning gick segt! Aj så stel jag var i benen....! Haha! Och efter dagens PT timme med frivändningar på schemat är officiellt kroppen helt slut…! Vilar idag, men imorgon ska det ut och löpas idag! 6km ska vi genom=).



Testade lite ”godis” i veckan också: Berry Boost! Mumsigt gott att sitta och knapra på när energin dalar på eftermiddagen!


Och i helgen ska jag sätta mig ner och skicka massa spontan ansökningar till olika teatrar i Norge och Sverige, produktionsbolag och en massa eventbolag! Kanske får napp någonstans. Har också gått med i TAK så jag har garderat mig för att eventuellt bli lite arbetslös i några veckor! Men det hoppas jag verkligen inte att jag blir!

Men något spännande händer på söndag! Då ska jag på en trevlig lunch=). Hihi!

Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar