fredag 6 maj 2011

Träning, klänningar och skoj!

Fick ett jogging schema av Jill i måndags. Hon har lagt upp det som ett 8 veckors program med 3st tillfällen per vecka. Efter 8 vekcor ska jag kunna springa 10km...! Wieee! Längtar till dagen jag gör det utan problem! Programmet startar på tisdag!


I onsdags var elektrikerna hemma hos mig på lunchen och fixade med strömfelet i lägenheten! Dom var jättegulliga och förklarade hur allt funkade och hur jag kunde lokalisera felen nästa gång. Dom bytte propphuvud och såg till så att allt var helt och funkade! Wieee! Lämnade också in min Iphone på lagning… Tar ca 7-10 dagar innan jag får tillbaka den! Och eftersom Iphonen har ett eget sim-kort så kan jag inte stoppa in den i en annan telefon heller…! Så får nöja mig med arbetsmobilen och den norska i några dagar!


På vägen hem från jobbet köpte jag boken ”Maximalmuskel tillväxt”, haha! Nu ska det pumpas! Nej inte alls, jag vill bara få en större förståelse för hur kroppen är uppbyggd med skelett, muskler och hur det där med proteiner, kolhydrater och fetter egentligen påverkar min kropp och vilken skillnad det kan bli beroende på vad jag stoppar i mig och hur mycket! Otroligt intressant läsning faktiskt! Jag har inte kommit längre än kapitlet om kost och halva kapitlet om Anatomi. Men på bara det har jag fått en mycket bättre inblick i vad det faktiskt är jag håller på med!

Senaste veckorna har jag pendlat lite i vikt… Vilket inte är ovanligt! Men irriterande! Försöker att inte tänka så mycket på själva vikten utan istället fokusera på måtten och dom rör på sig hela tiden! Men, det är dock irriterande när vågens tår still för länge fast man jobbar aset av sig..!

Jag köpte också dvd boxen av serien Zonen som gick någon gång på mitten av 90-talet. Då var den sjukt spännande! Kommer ihåg att jag hade en jacka med den loggan på som jag älskade! Vet inte vart jag fått den ifrån, men pappa kanske var involverad på något sätt i produktionen. Så det blev en hemma kväll med god middag och film! Middagen blev kyckling med pasta och bruchetta. Mums!


I torsdags morse hade jag inspirerande och kul möte med Sandra Dahlberg och Andreas Lundin gällande höstens planer på Knatteunderhållningen. Super kul! Fina Andreas som också jobbar på SATS hade med sig en goodie-bag med Sats-väska, handuk, svettband, skopåse och andra små gotterier! Så gulligt! Sandras son Vilmer var med och han var så söt! Han somnade i kontorsstolen med Woody i handen. Och när han vaknade så ville han gå hem=).
P å lunchen testade jag Zumba, och tråkigt nog så var det inte min grej… Tyckte inte alls det var kul! Så jag gick mitt i klassen. Brukar jag aldrig göra=(. Resten av dagen gick undan med massor att göra på kontoret! Hoppas det lugnar ner sig snart!

På kvällen var det basket träning! Otroligt roligt varje gång. Denna gången var vi några fler än senaste gångerna vilket gjorde det extra kul! Så det blev mycket matcher och skott träning. Kul kul! Var inte helt fel att få skjuts både dit och hem av Ylva=).
Hemma igen provade jag lite sommarklänningar från förra året och kollade om det kanske var något som passade till 17:e maj, man jag vet inte. Inget som riktigt satt skit snyggt!


Sen blev det packning för dagen kryssning! Wieee. Ikväll ska Jörgen, Sondre, Ullis, Sebbe, Annika och lilla Jamie med på kryssning! Det blir Jamies första utlandsresa utanför mammas mage=): Spännande!



Nu ska det fortsättas jobbas! Ska njuta av smoothien som cafét bjuder på denna fredag=).
Kram kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar