måndag 9 maj 2011

Sommaren är här!

På fredags eftermiddagen var det drama på kontoret. Precis utanför oss flöt det upp ett lik…! Brandkår och polisbil var snabbt på plats och fiskade upp kroppen. Det var ingen vidare trevlig syn… Ibland undrar man varför man blir så nyfiken! 



Trevligare var fredagens kryssning med Jörgen, Sondre, Annika, Sebbe och lilla Jamie! Stolt att man fått vara med på Jamies första utlandsresa=). Hehe. När vi kommit ombord så tog vi en lugn start med lite häng i puben och i loungen.


Sen avnjöt vi en god kryssningsmeny i Four Seasons innan vi tog oss en avec i whiskybaren där det var lite lugnare för lilla Jamie. Vid midnatt så gick vi ner till Copacabana för att kolla in 80-tals showen med Nostalgia! Dom är så bra! Synd var bara att den inte var Elin som gigade utan Anna Klara eftersom Elin och Jörgen gick i samma klass på balettakademien. Men Anna Klara är rikigt bra hon också=). Kvällen blev sen… Jag och Sondre stängde discot efter ett matathon av dansmoves och rumpskakningar! Dj Henrik kunde inte ha en bättre sista låt än Don´t Stop Believing! Wieee!

Love is in the air=)
Lördags förmiddagen började med lite frukost i mässen och sedan blev det musikfrågesport! Med lite samarbete så lyckades vi alla ha 10 rätt!  Dock vann vi inte! Men vi hade en rolig stund=). Efter musikfrågesporten så tog vi den planerade turen till Tax Freen och köpte upp alla kvoter så att Jörgen kunde få med så mycket som möjligt till hans kommande fest. Snälla Henrik bjöd på sin rabatt så att vi kunde få av lite extra=). Tack!
Vi avslutade resan med lunch i Bistron och en liten tur upp på däck för att njuta av vädret! Hemma igen så var tanken att gå ut en sväng på lördagskvällen men istället så tackade jag för mig redan kl 17.30 och somnade sött… Vaknade av att Sondre ringde kl 11 på söndagsmorgonen! Haha. Tror jag behövde fylla på lite energi!

Sondres keps tyckte Jamie var väldigt rolig! Wiee
Söndagen var helt underbar! Sommaren är här och Jörgen fyllde 30år igår! Det firade vi med häng i Rålis i den strålande solen. Hade en lite ”för”- present med mig, den riktiga kommer till festen i juni! Blev en liten ljusblå fluga och en matchande kavajnäsduk. Efter lite kortspel och röda axlar blev det middag på Boulebar och därefter några boulematcher=). Fantastisk dag! Och grattis än en gång bästa Jörgen!


Denna veckan börjar mitt jogging schema på tisdag med Jills upplägg på 8 veckor! Då hoppas jag också på att vara av med hälften av dom 9,5 sista kilorna! Peppar peppar! Provade alla mina sommarshorts och byxor i lördags och var ju inga som satt som dom skulle… Jag behöver spons! Detta kommer bli dyrt!


Kram kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar