måndag 2 maj 2011

Nya tag!

Det var skönt att komma i säng tidigt i lördags för jag hade ju hoppats på att kunna sova riktigt länge på söndagen… Men istället vaknade jag första gången kl 06.30, andra gången 07. Och tredje gången 09.30…! Sen orkade jag inte mer och gick upp och gjorde frukost. Favvomuslin med vanilj yoghurt och jordgubbar=). Men sen, när jag ville fixa och ordna lite så blev jag trött igen och somnade om till kl 13 och somnade därpå igen och vaknade kl 15! Då var jag helt groggy av den kostiga sömn rytmen som natten (och dagen) bjudit på! Haha.


Gick därför upp och satte mig på cykeln in mot stan. Skulle ju lämna in min Iphone på reparation. Mötte upp Sondre på Hötorget och gick gemensamt till 3 butiken. Där fick jag reda på att skade anmälan gör man visst på webben och inte i butiken! Åh, kunde inte det stått på hemsidan då!?! Säljaren informerade i alla fall om att det tar ca 3-4 dagar innan dom ger beslut. Därefter om jag får ett ja från försäkringsbolagen (som jag borde få…) så ger dom mig en ny telefon för det är tydligen mycket lättare än att laga den!

Sondre var sliten efter helgens utekvällar och jag var groggy efter nattens sömnrytm så vi bestämde oss för att gå och handla på Hemköp och gå hem till honom och göra lasagne till middag och mysa med godis och film! Köpte godis för 120kr…! Glad att jag inte sen var sugen och bara åt några bitar! Haha! Lämnade det så kan alla gästerna på 17:e maj äta upp det istället! Wieee! Först såg vi en konstig film med Jodie Foster, Stranger in you, och efter det såg vi en stund på Heartbreak Hotel som gick på TV4. Den är ju så charmig!



På min cykeltur hem så ramlade lampan av och fastnade i hjulet… Kanske inte ska hänta på en cykel som är ute på andra turen någonsin? Får gå och be dom laga det! Dom har dessutom inte skruvat fast växel på styret så den bara glider på styret istället när man ska växla, plus att fel hantag sitter på höger styre…! Slarvputtar! Men bara att ordna det!


Måndag  och jobb igen=). Dagen gick otroligt fort men jag fick massor gjort! Över halva ”to do-listan”! Wieee. Blev en god sallad till lunch. Köpte en jättefin sommar klänning på lunchen som jag tänkte man kunde ha på 17:e maj!


Nu blir det träning med Jill och sen ska det tvättas!

Kram kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar