torsdag 24 mars 2011

Torsdag & basket!

Wieee. Idag är det torsdag och basket träning! Har märkt att jag längtar till torsdagar under hela veckan, nästan direkt efter att träningen är slut… Haha! Det är så himla kul att spela basket igen och jag börjar verkligen komma tillbaka till den nivån jag än gång var på (om inte lite bättre och starkare)!



Jag har idag haft en otroligt kreativ morgon! Innan lunch hade jag prickat av 5 punkter (av 8st) på min att göra lista)! Dock är det som tar längst tid kvar=). Men precis innan jag skulle gå på lunch så gick brand alarmet och en röst talade om att det var en brand i huset och att det skulle utrymmas snabbt! Snabb slängde jag ner mobiler och kalender i väskan, drog på mig jackan och sprang med strömmen ut. Vi möttes alla upp på bussplats 10! Brandkåren kom och stormade in i huset. 


Efteråt så fick vi veta att det inte var någon brand utan att det var en gömd branddetektor som gått av. När dom stabiliserat det ock kollat så att allt var i ordning så fick vi gå in igen=). Action på jobbet! Haha!



Jag har tänkt så mycket dom senaste veckorna på sommaren! Jag vill ha sol, ligga på en strand och bara njuta av lugn och ro!!! Alla runt om kring mig drar eller har varit på solsemester och det känns som om jag bara sitter i min kyla… Jag behöver D vitamin! Men jag har bestämt att så fort jag vet hur hösten kommer att se ut så kommer jag ta mig en vecka i Antibes på Villa Asmodé och bara njuta! Har satt funderat på att sätta upp lite mål så att jag kan unna mig det när jag nått dom!


Men istället för sommar så har jag idag planerat för påsken och turen upp till Beitostølen för lite mer vinter! Tanken på mer snö och kyla lockar inte så mycket om jag ska vara helt ärlig… Men det kommer nog att bli toppen mysigt att träffa Ineke och passa på att umgås och njuta av några lediga dagar=)!

Har ett nytt motto att leva efter: "Jag har missat över 9000 skott i min karriär, jag har förlorat nästan 300 matcher. 26 gånger har jag fått förtroendet att skjuta direkt avgörande skott, och missat! Jag har misslyckats om och om och om igen i mitt liv. Och det är därför jag har lyckats" - Michael Jordan, världens bästa basketspelare genom tiderna.


Tycker det är väldigt inspirerande sagt! Man måste våga utmana sig själv och våga att misslyckas stort för att utvecklas som människa och förhoppningsvis bli bättre genom att försöka igen! Grymt!

Kram kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar