måndag 28 mars 2011

Oj vilken helg det har varit!

I fredags var jag barnvakt åt min lilla hudson Elias på förmiddagen då mamma Ellen var hos frisören. Han är så go´! Han sov dom första 2h så då fick jag en massa saker gjort! Sen var det en liten gnällig människa som vaknade men så fort han fick komma upp i knät så blev allt jättespännande, vad är jag någonstans=). Hehe! Elias charmade alla kollegorna och var världens finaste! 


Kl 11.30 var det dags för lite lunch och då lyckades tant Lisa missa att sätta på gummiringen på nappflaskan så vi hade välling över hela oss. Tur var i alla fall att mamma Ellen vart duktig och lagt ner extrakläder! Så det var bara att byte. Sen var vi väldigt nöjda och glada igen! När mamma var klar så gick vi och åt lunch och det blev en god hamburgertallrik! Det var ju faktiskt fredag.



Och itne för att glömma så var det ju också våffeldagen så på kontoret så gick våffeljärnen varmt! Mums!

Efter jobbet så sprang jag ut på stan för att handla hemlig present till ett visst födelsedagsbarn på beställning av mannen hans som satt fast i trafiken. Själv hade jag ingen aning om vad jagg skulle köpa till herrn men hoppades på att få lite idéer då vi direkt efter skulle ta en tur på stan tillsammans. Men slug som han är så köpte han ju precis allt han tittade på… my!

I fredagskväll var det ju också Let´s dance final och jag började se den hemma innan jag tog mig över till Olsson/Schjelderup för att göra Jörgen sällskap i förberedelserna inför Sondres födelsedagsfest. Vi var uppskrivna på Kolingsborg men båda var så sjukt trötta efter kl 23 så vi fastnade istället framför tvn och såg ”A fish called Wanda”. Det är verkligen en klassiker! Så himla bra film! Kollade också in i deras nyttiga/onyttiga skåp...! Haha, ser rätt kul ut!


Under lördagen så hade jag bestämt mig för att bara vara under dagen och gick därför inte upp ur sängen utan låg bara och kollade på tv med fjärrkontrollen i handen! Det blev en mkt sen frukost och sen blev jag lite stressad när jag sen väl skulle iväg… På med party outfiten och mot Åhlens för att inhandla presenten. Snacka om sista minuten…! Men fick med mig några beställningar av engångstallrikar och muggar som Sondre glömt!


Festen var helt fantastiskt! Fick otroligt mycket komplimanger för min viktnedgång av alla! Och gud va det värmer! Det är dom som får en att fortsätta kämpa! Kom hem från festen med ett lyckorus (inte bara alkoholrus…haha).


Söndagen gick bara åt att återhämta mig! Blev lite mycket rusebrus och väääldigt sent! Men det gör inget eftersom det bara är någon gång ibland! Wieeee! Bjuder på ännu några bilder=)!


Idag är det åter måndag och jag är tillbaka på kontoret! Härligt med vardag igen! På lunchen stack jag iväg och inhandlade hand grips för att träna upp styrkan i handlederna och även en pilatesboll som jag ska byta ut kontorsstolen mot under vissa timmar om dagen! Här ska magrutorna fram och handlederna pumpas (så vi slipper stukningar)!

Snart ska jag iväg och träffa underbara Jill! Wieeee!


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar