måndag 11 april 2011

Lycka, energi och hysteri!

Hehe, nu har jag varit dålig på att skriva på et tag…! Har haft så sjukt mycket att göra!

Förra torsdagens basket träning gick riktigt bra! Jag hade flyt och vårt lag vann samtliga matcher. Dom flesta straffkasten satt dessutom! Vi körde min passövning som alla verkar tycka är riktigt bra=). Kul! Jag känner dock att jag måste öve mer på distans kondition, försteg, skott i luften nära korg och skott från längre avstånd! Sitter det så kan jag gå långt! Jag fick kommentaren på facebook ”vår stjärna” och blev otroligt stolt och glad!!!!

Fredagen bjöd på lugn och harmoni. På lunchen körde jag ett pilatesboll pass och guuuud va det gick i slowmotion... Haha. Jag är ju van med lite mer action när jag tränar, men det tog rejält i core och rygg musklerna! På fredagkvällen var jag riktigt trött och hade en riktigt lung och skön hemma kväll med me, my self och I! Härligt! 

Vaknade kl 11 i lördags och var helt utvilad=). Skönt! Så det blev god frukost och sen en tur med mamma till Nacka Forum. Jag är nästan imponerad av mig själv som inte köpte en enda sak! Var på väg att köpa ett pat joggingskor med dom jag hittade var tydligen inte annpassade för jogging så då lät jag bli! I Forum träffade vi också Annika och lilla Jamie=). Så kul att mamma fick träffa det lite underverket! Kvällen bjöd på fest hos Ullis, super trevligt med vin och spel. VI spelade "Med Andra Ord" och körde killarna mot tjejerna! Grabbarna var lite mer lugna och harmoniska och vi tjejer var snäppet hysteriska! Haha!


Söndag, och kryssning! Igår drog jag iväg med Birka för att hålla i delfinalen av Paradise Idol tävlingen. Under kvällen hade vi lite samling med dom tävlande och informerade om morgondagen. Efter det så tog jag det jätte lugnt! Åt en god middag och tittade på nöjespresentation, tog en nattafika med Yvette, Anders, Kenneth och Erik Lihms! Sen gick jag och la mig och kollade på filmen TAKEN på tv4. Delfinalen gick som en dans!  Intendenten, jag och Nöjesvärden Patrik Grönlund satt i juryn. Svårt att välja ut finalister för alla var bra på sitt sätt. Men 3st valdes ut till den stora finalen den 4 juni! Spännande!  Träffade också en ny bekantskap, den otroligt duktiga pianisten Karin Westerberg! Mycket trevlig, spontan och underhållande kvinna!

Vecka 15 bjöd måndagen på tjejkväll hos Ullis med Mary Kay smink provning och mys. Tisdagen följdes av en dag av möten, crosstraining och mys med fina Ellen. Det var också den stora springa på varandra dagen… Haha! Först sprang vi på kollegan och regissören Erik Lindé undanför jobbet, i Skrapan sprang vi in i Janne, i Fridhemsplan sprang vi först in brorsan, mamma, Daniel Engman, Terran, Trevor och lilla Lea=). Galet! På Onsdagen blev det 6 möten och kryssning. Vi planerade höstens och framtidens nöjen ombord! Mycket spännande och givande möte! Blev återigen påmind om hur roligt jobb jag har!

Torsdagens basket träning var vi 3st på… My! Men vi tränade på ändå, övade på skott tekniken, passningar, Ylva höll i en löprunda runt ängen och jag höll i ett styrkepass med fokus på ben=).

På fredagen körde jag ett piloxingpass på lunchen, det var… intressant. Instruktören pratade lite för mycket för min smak…! Men det var träning i alla fall=). Efter jobbet blev det boxning med Jörgen. Jag var dock lite off… Hehe! Hade glömt att fylla på med lite kolhydrater innan träningen och energin var inte det bästa efter denna hysteriska veckan! Men men, det var som alltid grymt kul ändå! Instruktören stannade kvar med oss som ville få ut det lilla extra och körde en avslutande gruppövning efter ordinarie timmen! Efter passet så fastnade jag och Jörgen i dom sköna fåtöljerna på centret och pratade. Mysigt! Insåg att det inte var någon idé att åka hem innan Madde kom med flygbussen så vi tog oss en promenad till centralen och satte oss och tog en kaffe på Esspresso House. Skön fredag! Sen kom Madde och vi drog hem och duschade och åt middag innan Jörgen och Sondre kom över på vinkväll! Sen drog vi ut i Sthlms natten till Kolingsborg.


Lördagen, vaknade jag först! Herregud! Ovanligt=). Vi gjorde en riktigt brakfrukost med fruktsallad, ägg, yoghurt och rostat bröd! Mums! Sen tog vi oss in till stan och mötte upp herr Olsson för lite shopping och lunch. På kvällen bjöds det på godaste middagen EVER av herr Olsson! Vi fick innerfilé av älg, potatismos inlindat i purjolöksblad, smör och lime stekta sockerärtor och balsamicogratinerade plommon! Mumsfillibaba!!!! Jag höll mig till 2 glas rött, sen slutade jag med alkoholen eftersom jag skulle spela match på söndagen=).


Söndagen bjöd på säsongens sista och absolut mest spännande match! Vi låg under med två poäng under första två halvlekarna, i tredje perioden så låg vi under med 15 poäng…! Men vi gav oss inte! Jag kämpade på, fick en armbåge i bröstet… Aj och senare gjorde jag en ”volt” som slutade med att backhuvudet fick sig i ordentlig smäll i golvet…!!!! Jag blev liggande och allt snurrade, men det la sig ändå ganska snabbt (eller adrenalinet tryckte undan smärtan). Vår underbara hejaklack (Jörgen, Carro och Madde) drog igång med sina ramsor; ”Om en kossa får en skada, fram med ispåsen från prade”! Haha. Helt underbart! Vi blev otrligt peppade och tog upp det vi tappat. När det var 2min kvar så jämnade vi ut det till 45-45 och Med 20sek kvar satte Caroline en boll och vi tog ledningen till 47-45. Järfälla/viksjö gjorde samtidigt en osportslig foul och Carro fick ett straff kast som satt! 48-45!!! Sen var det 9 sek kvar och vår boll. Vi höll hårt i den och slutsignalen gick!!!! Vi vann!!!!!!!!! Wiieeeee!


Detta firades med besök på TGI Fridays och ett brakmål!

Energin tog helt slut kl 20 och jag somnade mitt i ”Sthlm-Bålstad” på Tv4… Haha! Men det var en underbar helg med super trevligt sällskap!!! Längtar redan till nästa gång!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar