måndag 18 april 2011

Helg och vårsol!

På lunchen i fredags gick jag o köpte dom löparskorna som jag la undan igår! Ett par svarta NIKE med neongul sula med neonrosa detaljer! Grymt sköna! Och efter att jag hört mig för så ska dom nog kunna underlätta det lite för min hälsena=). Wieee. Ska ta mig ut på en första tur i morgon efter frukost! Wieee. Svängde också in på JC och hitta där på rean ett par ursnygga jeans (riktiga jeans) som satt jättebra och dessutom var dom i storlek 32!!!! Jag som tidigare varit en 36+ och bara kunnat drömma om att få på mig ett par sånna jeans! Jag är rikligt lycklig!!!!


Hade ett möte idag som gjorde mig lite stressad och som jag gått och tänkt på hela eftermiddagen och kvällen... Vill inte skriva om det här men fick en klump av stress i magen! Hoppas det löser sig snart! Efter jobbet så gick jag på en Parkour klass på SATS. Väldigt speciellt, det var jobbigt, utmanande lite läskigt men ändå kul! Parkour är ju en träningsform som går ut på att ta sig över olika hinder på diverse ställen. Det går ut på att röra sig smidigt och kontrollerat genom alla sorters miljöer så som hustak, trottoarkanter, stenar, staket och murar. SATS eventklass var anpassad för inomhusbruk och till hjälp hade vi stafetthinder, mattor och stepbrädor. Dessa lekte vi sedan att vi var jagade på och gjorde kullerbyttor från stående med knuff, gravlade under staffethindrerna och hoppade över dom. Stepbrädorna var hustak och dessa hoppade vi emellan och gjorde 180graders piruetter  på vägen över till nästa tak! Ska nog testa igen efter påsk=). Åh, glad blev jag när jag kom hem för nya numret av Topp Hälsa hade kommit!!!!! En tidning som jag lusläser varje rad i! Lycka! 

Sen åkte jag, Annika och Jamie hem till mamma och pappa på fredags mys. Pappa hade lagat min favorit gryta med kyckling och mango i sambaolek sås, till serverades sallad och quinoa! Mums så gott! Jamie blev en stor favorit hos päronen som erbjöd sig att vara barnvakt om det skulle behövas någon gång=). Vi hade många sköna diskutioner under kvällen. Den bästa var nog ändå den när mamma lindade in sig i en gränd hon inte kom ur då hon påstod att kalaspuffar hade innehållsförteckning men inte Kellogs Frostes i början av 90-talet. Så eftersom jag inte hade något val när jag var liten så valde mamma Frostes åt mig för att förpackningen utan innehållsförteckning måste ju ändå vara nyttigare... Eller? Haha! Så roligt!


Snabbt stabilt och jätte jättebra...! Gjorde min egna lilla reklamfilm! Haha.
http://www.comhem.se/mauritius/juditune/?id=0k0hapu6vyll38u

I Lördags så var tanken att gå ut och jogga i dom nya skorna, men.. Jag har antingen börjat bli förkyld eller så har allergin slått till ordentligt i år...! Vet inte riktigt vilket jag ska hoppas på! Morr! Så det blev en sovmorgon istället och en bamse frukost. Måste rekommendera Paulin´s musli. Väldigt god och bra innehåll! Köpte en med pumpafrön och Quinoa. Mums! 


Sen blev det en fika med fina Lovisa innan hos skulle på Romeo och Julia. Efter fikan så blev det en sväng in till stan för en shoppingrunda med Sondre och presentletande till bästa Ankan som fyllde år! Hittade ett snyggt smyckeskrin och en porslins mjölkkartong och en super söt liten skallra till Jamie=). Födelsedagskalaset senare på kvällen blev supermysigt. Vi grillade revbensspjäll och halloumiost och sen hade Annika gjort en jättegod spenat och melonsallad! Mums. Till efterrätt blev det Annikas hemgjorda citronglass med hallon. Gudomligt gott! 


I idag var jag och Lovisa och brunchade på Jimmys Steakhouse och satt i strålande solsken hela eftermiddagen! Vi började brunchen med var sin Strawberry Dacari. Jag körde alkoholfritt med smoothie varianten (inte för att det säkert var mindre kalorier men jag ville inte ha alkoholen). Underbart trevligt! Hann till och med bli lite röd i ansiktet av den vackra solen=). Wieee! När solen täcktes av takåsarna tog vi oss en promenad in till stan. På kvällen gick jag hem till Sondre på middag (inte för att jag var hungrig efter den brunchen....) och fick en liten hemmagjord hamburgare bara för att smaka lite. Sen gick vi och såg Scream 4. Och den var precis som vi förväntat oss! Haha. Inte direkt scary om jag får säga det själv! Men det blev i allafall massa popcorn och lite påskmarsipan, och efter bion blev det kortspel hemma hos Sondre och godis... Uff! Inte van att äta så mkt skräpmat och socker längre... Mår riktigt illa efter allt och längtar inte direkt till  det igen! 


Nu går vi in i vecka 16 och denna veckan blir spännande! Planen är att hinna träna 4st pass under måndag-onsdag. För på torsdag blir det norska fjällen, Beitostølen och besök hos fina Ineke! Så till dess ska det brännas kalorier efter denna helgen! Och till helgen ska vi undvika godis och snacks men vi får njuta av något glas vin och god mat! För det kommer det nog att bli om jag känner norrmännen rätt=).



See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar