lördag 29 september 2012

Basket, Dirty Dancing, Next to Normal (igen) och firande!


I fredags var jag på Dirty Dancing. Tanken var att jag skulle gått med mamma men Gustav hade varit så sjuk under hela veckan att hon fick istället tvinga med honom till akuten. Det slutade med att dom fick sitta på Karolinska Sjukhusets akut i 5h och där Gustav blev inlagd med dropp i väntan på läkaren...! Läskigt! Så istället ringde jag och väckte Ellen som låg och to en eftermiddagslur. Tvingade hennes man Lucas att väcka henne... Förlåt! Haha. Blev iallafall en väldigt mysig kväll. Tack alla som medverkade! Ni var grymma!


Efter föreställningen ringde jag mamma och frågade hur det gick. Och dom väntade fortfarande på läkare...! Så jag gick till 7eleven och köpte lite mat och tidningar, tog med mobillladdaren och sen satte jag mig på bussen och åkte till Karolinska. Där hade Gustav kryat på sig och ville stolt visa upp att han låg i sjuksängen med droppslangen...! Tokiga bror! Skönt att se att du mådde bättre!

20min efter att jag gått så kom läkaren, konstaterade att han hade vätskebrist och halsfluss och så fick dom åka hem. Vi bestämde då att vi skulle ta igen vår myskväll och bokade istället biljetter till lördagens föreställning av Next to Notmal. Andra gången på en vecka...! Haha. Men jag var lika förtrollade denna kväll! Tårarna sprutade! Tack Dan, Lisa, Albin, Anna, Bruno och Fredrik! Ni e grymma!


Efter föreställningen åkte jag och mamma till Vasastan och hittade där en jättemysig pub restaurang med lite turkisk mat. Det blev en god middag som fyllde magarna mer än väl innan vi vandrade hem i Stockholmsnatten.

Innan Next to Normal så var jag ute i Nacka och hälsade på Annika, Sebbe, Jamie och lilla Ellie! Så himla fin hon var=). Mys! Jamie var väldigt stolt över sin lillasyster! Hehe


I söndags var det dax för säsongens första basketmatch! Åh va kul det är!!!!! Får en sån otrolig kick av att vara på planen. Kämpade som ett djur och vi spelade alla väldigt bra! Speciellt försvar. Däremot hade vi otur med skotten.... Vi förlorade, men var nöjda ändå! Kommer sakna er tjejer! Vi syns igen om 6 veckor!

På söndagskvällen firade vi min födelsedag i förskott=). Först med lite presentöppning hemma och sedan gick vi ut på restaurang Tranan och åt middag.

Lyckan var stor när dom hade musslor på menyn=). Mums! Fick massa fina presenter! En dunjacka, NYC t-shirt, Wicked magnet, strumpor, dvdn på Svärdet i stenen (en barndoms klassiker), en skit snygg rosa partyväska och framför allt ett väldigt vackert armband med ord som gogreus, fabulous, spectacular=). TACK!!!!!!


Under måndagen var det först PT timme med Jill och sedan en snabbis på stan för att handla presenterna till Roger och Gary. Temat gick i Sverige=).


Mötte upp mamma i Fridhemsplan och tog en promenad hem. Kvällen gick åt till att packa och försöka planera kommande 6 veckor.... Två veckor ombord, två vekor USA och så två vekor ombord igen=). Hoppas jag har med allt...! 

Sa jag att jag vart kulturell i veckan? Haha


Nu är jag åter ombord på Fantasy och njuter av att få umgås med mina fina kollegor=).


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar