tisdag 18 september 2012

Chess och Göteborg


Ledigheten drog igång i tisdags och började med en trevlig tur till Göteborg och finaste Karin! Det blev sushi och massa prat hela kvällen! Mys! Båda var så trötta att vi gick och la oss redan kl 10...Haha! På onsdagsmorgonen gjorde Karin frukost och sedan tog vi en promenad in till stan. Där gick Karin till operan för att repa och jag gick till SATS för att träna. Sedan möttes vi upp för lunch innan vi gick  och kollade biljetter till Chess. Yes! Det fanns biljetter till kvällens föreställning!!!! Wieee. Tydligen fler än en. För jag köpte visst två...! Reagerade inte på det förän damen skulle dra biljetten och frågade vart nr 2 var. Fick gå in och byta och få pengarna tillbaka. Haha. Men eftersom det var sista minuten biljett så kostade dom ju bara 60kr!


Efter biljettköpet lämnade jag Karin på operan och gick in till stan igen. Passade på att fika med Madde på Avenyn innan jag sprang tillbaka till Operan för kvällens föreställning!


Chess var fantastisk! Snygga kostymer, scenografi, staging och enormt bra insatser av såväl solosångare som ensemble! Kan varmt rekommendera den!


På torsdagsmorgonen lämnade jag Sveriges framsida för Stockholm. På kvällen var det dax för basket! Så peppad! Ingenting går upp mot en bra basketträning! Jisses va kul det är att bara lira. För att inte tala om hur jobbigt det är...! Känns som att jag inte tränat på evigheter...!

På kvällen fick jag höra allt om mamma och pappas New York resa! Dom hade verkligen haft det fantastikt! Så underbart att höra! Mamma var väldigt ivrig på att ge mig mina födelesedagspresenter men jag ville vänta tills nästa söndag då vi sagt att vi ska ha lite kalas=). Haha. Men en present fick jag! Dunjackan som jag beställt=). Tack finingar för den!!! Kommer vara perfekt i vinter!!!!

Fredagen var back to buissness! Hårdträning med Jill på morgonen och därefter massage hos Adam! Mina lår var tydligen väldigt överandträngda och bakom knäskålarna var muskelfästena stora som tennisbollar...! Tror jag behöver mer återhämtning än vad jag tror! Vill inte vara stel som en pinne till USA resan så det får helt enkelt bli 5st intensiva pass i veckan med två vilodagar. Däremellan blir det massagestol och kavling av låren och vaderna för att hålla igång kroppen!

När jag vaknade på lördagen var jag väldigt sugen på att hitta på något roligt! Visade sig att familjen hade samma tanke! Så det blev en spontan tur till Skansen! Så mysigt! 


Vi gick runt och tittade på alla djuren och fikade på Solliden innan vi återigen tog bussen hem där jag stod för middagen. 


Det blev en kokosfisk med quinoa och sallad. Till efterrätt vaniljglass med varma bär! Mums!


I söndags blev det ett pass på gymmet med massa energi! Underbart! Var helt genoms vettig när jag gick därifrån! Det är så det ska vara. Nu laddar jag för en händelserik vecka med massa skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar