torsdag 20 september 2012

Ledin, Hamilton och Next to Normal=). Älskar kultur!


Oj vad det händer saker denna veckan! I tisdags så kom underbara Karin till stan för audition på Göta Lejon. Hon kom med tåget redan kl 12 så vi passade på att luncha på Svarta Lådan och ta en kaffe uppe på Espresso House i Skrapan innan vi vandra mot Göta Lejon. Där mötte jag fina Ullis och tog med mig henne och Fatima över gatan till Wayne´s på en fika=). Mys!

Där efter blev den en tur på stan. Pulsinköp av ett par kängor och provning av nya glasögonbågar. Är lite inne på att byta ut mina med ett par mer markerade svarta glasögon. På kvällen blev jag inbjuden av Ullis till att gå på genrepet av Tomas Ledin på Cirkus och det tackar man ju inte nej till=). Väldigt mysigt! Han är ju en väldigt bra artist och upplägget på showen går från berättelse om hans liv till en rockkonsert. Dock blir det lite tjatigt i slutet med ca 5 extra nummer som han själv ber om...! Men det vägs ändå upp av dom otroligt snygga LED skärmarna som snyggt samarbetar med musikens uppbyggnader=).


I går började jag dagen med ett träningspass med Jill. Det blev en blandning av kondition och cirklar. Grymt kul! Hemma igen blev det kokoslax lunch med örtkräm på kesella. toppat med lite sallad och jordgubbar. Mums!


Senare på eftermiddag drogs kosan till Sickla och Ellen. Där tog vi en fika på Wayne´s och gick sedan på bio och såg den nya Hamilton filmen. Väldigt kul att träffa Ellen och få höra att hon trivs så otroligt bra med sina nya studier till förskollärare! Wieeee. Eftersom jag älskar att klämma in så mycket som möjligt då jag är hemma så åkte jag ut till Carro i Solna och myste en stund med henne innan jag åkte hem för att sova! Myyyyys!

Idag var jag, Jon Torger och Cissi på Stadsteatern och kollade på genrepet av Next to Normal. Och den var helt fantastisk!!!! 


Dan Ekborg och Lisa Nilsson var så otroligt övertygande i sina karaktärer och visade verkligen i var enda scen hur dom kämpade med sitt förhållande och den inre striden som försiggår inom dom båda. Även Bruno, Anna, Albin och Fredrik var grymma! Gå och se den om ni kan!!! Måste försöka se den igen i november!


Dagen avslutades med ännu en grym basketträning! På söndag laddar vi för säsongens första match=)! Wieeee.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar