måndag 10 december 2012

Julmys är att ge sig själv tid att andas!

Tid! Tror att det är så att jag är alldeles för lyckligt lottad som har ett så underbart jobb med underbara kollegor och så underbar familj och vänner hemma att tiden bara springer iväg för mig...! På gott och ont! Men ibland känner man att man inte hinner med allt man vill! Då är det viktigaste att stanna upp och känna efter vad man orkar! För mig är livskvalité träning, vänner och egen tid! Och det är där jag lägger min prioriteringar!

Här hemma i Stockholm var det full vinter! -12 grader och hur mycket snö som helst! Och det slutar heller inte snöa...! Helt galet! Glad att jag införskaffade min fina vinterjacka i förra veckan=).


Sen jag kom hem i tisdags har det varit full rulle från dag ett! I onsdags började jag med ett pass på gymmet, det blev an av mina älskade cirkelpass. Tungt! Sprint intervaller och mycket ben! Det följdes upp av ett besök hos fina Adam på SthlmPhysique för en ordentlig massage! Har känt av mitt vänstra knä senaste veckorna och antog att det var pga stelhet och överansträngning som det blivit så! Helt korrekt! Vänster lårmuskeln behövde sig en omgång och tydligtvis i stort sett hela kroppen! Aj aj aj! Det är med skräckblandad förtjusning man kommer till Adam. För man vet att det kommer göra jätte ont, samtidigt som man vet att han verkligen hittar vart problemet sitter direkt! Så, om någon läsare nånsin behöver tips på en bra massör i Stockholm! Gå till SthlmPhysique: www.sthlmphysique.se

Hade fått denna söta minikalendern av världens bästa föräldrar på posten när jag kom hem! Pöss på er!!!


På onsdagskvällen firade vi Ellen som fyllde 30år! Det blev en god middag på Faros Faros vid Nytorget. Det blev mycket skratt och minnen som flödade under denna kväll! Tack för att jag fick vara med och fira dig vännen! Du är helt underbar!!!!


I torsdags var det bara basket som fanns på schemat! Så dagen ägnades åt att packa upp och fixa hemma. Basketen var som alltid veckans höjdpunkt och det blev en helt grym träning denna veckan! Glad att bussarna gick igen i snökaoset så vi tog oss både dit och hem i tid!


I fredags körde jag ett pass på SATS St Eriksbron med Jonas. Jättekul att träffa dig igen vännen! Hoppas du hade träningsvärk dagen efter! Det hade jag! Haha! På fredags kvällen blev det mysig middag med bästa Carro och Annika. Även Jamie och Ellie var med och myste med oss!


Blev kycklingwok med nudlar till varmrätt och efterrätten blev pepparkakor och skumtomtar! Mums! Fina Tea kom också på besök! Det blev en kväll med blöjor, Nicke Nyfiken, massa skvaller och skratt och lite vin innan vi gick ut till Paradise och dansade en timme! Lyckad kväll!


Dagen efter vaknade jag med mitt livs första migrän...! Herregud! Jag har aldrig varit en person som har haft problem med huvudvärk! Men senaste tiden har jag flera gånger fått spänningshuvudvärk men aldrig i den styrkan som denna! Jag fick inse fakta och smsa Ellen och ställa in min medverkan på Elias barnkalas...! Så himla tråkigt men jag var helt utslagen! Vi får boka in ett minikalas till nästa gång jag är hemma så jag får firat grabben!!!

Fram mot kvällen började iallafall illamåendet och huvudvärken släppa! Åkte då ut till Annika och blev bjuden på lördagsmiddag, efterrätt och film! Tack Ankan för att du tog tid att ta hand om mig!!! Du e bäst!


Igår kände jag mig nästen helt okej! Kände fortfarande av huvudet lite men det skulle inte hindra mig från att spela match! Andra gången denna säsongen som vi mötte Söders Veteraner. Var lika jämt som sist men det gick tyvärr inte hela vägen. Vi hade ett bra försvarsspel men våra bollar ville inte gå i korgen...! Fick till två bra mål som resulterade i fouls och bonuskast för oss=). Kara och Carro spelade grymt och stoppade lika många målförsök från motståndarna som bollar dom fick i i våran korg! Grymt jobbat tjejer!!!

Igår kväll kunde jag inte somna..! Det resulterade i en kreativ natt med en ny hemsida som resultat! Kolla gärna in: www.lisamansson.com

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar