söndag 30 december 2012

All good things comes to an end..!

All good comes to an end!

Då va det över! Första året på Fantasy! Och det har varit ett av dom bästa på länge!!! Kunde inte önskat för mer! Jo, att det inte gått så fort=).

Denna gången kom vi ombord på en fredag, så det blev lite skevt från början=). Som alltid dag nr 2 så är det att gå av båten och fixa med kemtvätten för andra gruppen. Han också med en liten kopp Chai Latte På Lunetique också! Mums!

Dag 3 dubbel fikade jag på Waynes! Första med bästa Anita!!! Saknar dig massa tjejen!!! Och sedan kom underbara Mattiaz och joinade oss! Massa mys! Mattiaz håller nu på och repar inför showerna som ska vara ombord på Fantasy nästa år! Kul! Sen fick jag och Olivia springa tillbaka till båten...! Vi var visst ute i senaste laget!!!! Panik! Lugnade nerverna med att gå till gymmet!

Dag 4 var det av båten igen för att hämta kemtvätten, fixa klappar och göra klart andra teamets kostymer. Mellan strykande och fixande blev det ett nytt kondispass i gymmet. Passade också på att kolla på julfilm med gänget! Home Alone 1.

Dag 5 fick jag äntligen till det och fika med Ineke och lilla Theodor! Så söt!


Vi fick panik repa show 30min innan öppning pga av Jon blev akut sjuk..! Med med mina professionella kollegor så löst dom även denna utmaningen!

Dag 6 av igen! Denna gången för att lämna in mer kemtvätt. Haha. Efter gymmet var produktiviteten på G så det blev även stor rensning bakom scenen! Skönt att bli av med massa skräp! Reducerad show pga av Jons magsjuka!

Dag 7 så åkte jag och Sigge på äventyr! Först var vi på Claes Ohlsson och köpte en hylla till backstage och därefter besökte vi repetitionerna för kommande års produktion! Det är underbara Mattias Carlsson som regisserar och koreograferar allt! Så kul! Väldigt roligt att träffa alla! Extra kul att dom fått reda på vilka grupper dom ska vara i! Mattiaz, Jenny, Sandra, Svein, Bjørn Øyvind, Heidi, Ryan & Nicoline välkomna till team Green!!!!

Dag 8 hämtas kemtvätt och avslutades med middag med kontoret! Hur gått som helst! Tack så mycket för den underbara julklappen!!!!


Dag 9 första dagen jag inte gick av! Och första dagen med sovmorgon! Vaknade kl 11.30! Galet! Blev en grötlunch och sedan hjälpte jag Ellinor av med all packning och vinkade iväg henne i en taxi! Gym dag och sen startade jag med att rensa i vårt provisoriska förråd=). Vicky hade köpt julklapp som låg på stolen då jag kom backstage!


På kvällen lånade vi bion och hela gänget var med och såg Tomten är far till alla barnen med engelsk text! Den är lika bra varje år!!! När jag skulle lämna tillbaka nyckeln i receptionen så blev jag vittne till ett drama! Slutade med att jag fick följa med G4S vakterna ner till cellerna och visitera en tjej som dom var tvungen att gripa pga av störigheter! Otroligt imponerad hur tålmodiga och professionella dom var och även en av båten bartendrar som fick rycka in. Grymt jobbet killar!

Dag 10 - sovmorgon och gym dag! Vaknade och funderade på om gårdagens utspel verkligen hänt! Jo men visst hade det! Galet! På kvällen såg vi filmen Showgirls i Tricias hytt och pratade massa tjejsnsck=). Mys! Finisen hade köpt julklapp i form av marsipan och choklad!


Dag 11 - Julafton!!! Vaknade med ett leende på läpparna och gick till mässen och åt grötfrukost! Mums! Fina Liv Eirin kom ombord för att önska oss God Jul! Eftermiddagen spenderade vi i Aqualand! Massa kul!!!!


Förutom allt bus i strömmen och i rutchkanan så passade vi på att ta det lite lugnt i jaccuzin också=)


Sedan låg vi däckade i soffan och kollade på The Vicar of Dibley! Mys! Vi tog en drink innan vi gjorde oss i ordning för att gå till buffén och äta julmiddag!


Oj, va mycket mat det fanns! Jag fastnade helt klart för räkorna, musslorna och rakfisken! Mums! Självklart blev det lite köttbullar också=). Även engelska crackers fanns på plats! Lite svåra att öppna tyckte vissa! Haha

Kvällen fortsatte sedan i Showlouge med dans och fest!


Dagen därpå var det back to work igen! Och sista gången att göra showen Dont Stop Believeing! Morgonen började med att Cissi inte kom tillbaka till båten pga att hon fått influensan..! Stackarn! Så det blev en lite ändrad show...! Efter första showen blev även en till av tjejerna dålig så fick helt enkelt ändra lite mer. Säger det igen! Mina kollegor klara vilken utmaning som helst! Ni är grymma!!!!!

Sista dagen! Reducerad show! Oliva hann med nöd och neppe komma å båten som en räddare i nöden! Med en resa som startade kl 05 på morgonen från Liverpool med mellanlandning i Manchester och Paris han hon med båten med 20min marginal! Vi genomförde två fantastiska sista shower! Så stolt och glad att jag fått jobba med er underbara människor i ett år!!!! Fantastiska Tricia hade köpt en hej då present som tack för att jag tagit hand om henne i 6 månader! Du e bäst!!!!


Blev ett lugnt avslutande i Cosmopolitan bar innan vi alla behövde gå till sängs och packa det sista=).

Dagen där på kändes konstig! Precis som en vanligt slut av en två veckors period men ändå inte...! This was it! Blev an massa kramar då alla gick åt sina håll! När jag kom till Tricia så brast det helt! Uff! Hon kom in i gruppen efter 6 månader och ersatte Karin som jag kommit så nära. Inte helt lätt, men med den underbara energin hon utstrålar och den givmildheten och kärleken som sprudlar så går det inte att tycka annat än väldigt mycket om henne! Vi lovade varandra att ses snart! Antingen kommer hon ombord och kollar eller så ses vi i London i April när jag och Lovisa kommer dit!!!!

Nu är jag åter hemma i min soffa och ska försöka ta hand om mig själv i några dagar innan det ska firas nyår och sedan packas för att åter dra till båten och börja repetera nya shower!!!! Kul!!!!

TEAM AMAZING, SAKNAR ER ALLA REDAN!!!!!!!!!

Kram!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar