tisdag 16 oktober 2012

Venice Beach and Vegas!

Hey hey hey!

(My english friends, it´s translated for you at the bottom of the page).

Söndagen började gött med frukost och sedan ett dopp i poolen följt av bubblande i jacuzzin. Hur härligt som helst!!!!

Roger har själv designat den och är den enda på sin gata som har pool i trädgården. Här blev det prat om livet, familj, vänner, jobb och framtid. Djupa samtal=). Både jag och Lovisa är helt förbluffade hur underbara dessa två herrar är!!! Känns som vi känt dom hela livet!!!!

Efter badandet tog vi bilden och åkte till Venice Beach. Otroligt vacker strand!! Och många underliga människor....!

Det var Freak Shower och läkare som sålde Marujana...!

Vi åt lunch på ett ställe som Roger rekommenderade. Och vi blev inte besvikna! Efter lite strosande åt ena hållet vände vi om och gick tillbaka och bort mot basketplanerna och gym delen. Fick stor lust att hoppa in i en match och spela lite med grabbarna=).

Vi besökte det berömda Muscle Builders Gym och var ju bara tvugna att spänna oss lite utanför ingången! Haha

Sedan avlutade vi besöket med lite Baywatch bilder på Lifeguard Piren=).

Och självklar ville jag bada=). Dom andra två badkrukorna stannade på land och fick uppgiften att fota och passa väskor istället!

På vägen hem körde vi en liten omväg runt Los Angelses Museum of Sience för att få en skymt av rymdfärjan som man fraktat längst motorvägen enda från LAX under helgen. Vi såg inte mycket, men fick en skymt av färjans bakdel.

Sedan körde vi snabbt hem och bytte om för att gå ut och äta middag med ROgers vän David. Det blev en god middag på en Vietnamesisk Restaurang i Long Beach. Jag fick där en kokosnötsdrink! Mums!!!! Gissa om jag var glad=).

Vi avslutade kvällen på kareoke klubb och sjöng Dancing Queen=). Man måste ju representera Sverige! Haha.

Idag har vi kört till Las Vegas. En ganska träkig väg med endast raksträka och massa öken att titta på...! Men har man trevligt sällskap i bilen så går tiden fort=). Så vipps var vi framme. Checkade in, fick ett rökrum, bytte rum till ett med bättre utsikt! Kastade kläderna, satte på bikini och sprang ner till poolen! Helt underbart! Här ligger vi lixom, i 30graders värme och njuter en måndag eftermiddag! Galet!

Resten av dagen bestod av lite shopping, middag och promenad upp och ner över The Strip! Nu laddar vi för morgondagen då vi ska på flygtur över Grand Canyon på dagen och sedan träffa SIlje Marie på eftermiddagen/kvällen! Kommer bli AWSOME!!!!!!

Cheers!!!!

Hello!

Sunday started with breakfast goodies and then a dip in the pool followed by bubbling Jacuzzi. How wonderful!! After bathing, we took the car and went to Venice Beach. Incredibly beautiful! And many strange people ....!

We ate lunch at a place that Roger recommended. And we were not disappointed! After a little stroll in one direction, we turned around and walked back toward the basketball courts and a gym area.  We visited the famous Muscle Builders Gym.

At the end we took some Baywatch pictures of us at the Lifeguard Pier =). And I wanted to swim =). The other two stayed on dry land and acted to photographers instead!

On the way home we drove a little detour around Los Angelses Museum of Sience to get a glimpse of the space shuttle that has been transported on the highway all the way from LAX during the weekend. We did not see much, but got to see the Shuttle's tail. Then we drove quickly home and changed to go out and have dinner with Rogers friend David. It was a good dinner at a Vietnamese restaurant in Long Beach. We ended the evening at karaoke club and sang Dancing Queen by ABBA=).

Today we drove to Las Vegas. A rather boring way with only one straight way and the desert to watch ...! But it has good company in the car as time goes fast =). We checked in, got a smoking room, changed rooms to one with a better view! Threw clothes, putted on a bikini and ran down to the pool! Absolutely wonderful!

The rest of the day consisted of a bit of shopping, dining and walking up and down the Strip! Now we are for tomorrow when we will in flight over the Grand Canyon in the day and then meet with Silje Marie afternoon / evening! Will be AWSOME!!