torsdag 19 juli 2012

Midsommar


Har vart dålig på att blogga ett bra tag nu...! Tiden går så fort här ombord så jag håller inte reda på någonting! Haha. Sedan sist har det varit midsommar. En väldigt lugn för i år. Kom till Göteborg på tisdagen och spenaderade första kvällen hemma hos bästa fröken Funk! Massa mys! Dagen där på kom pappa och hämtade mig och vi åkte ut till Lycke. Efter att ha handlat och fixat var vi äntligen ute och där väntade Annika, Sebbe och Jamie=). Underbart! Det blev lite middag, massa tjötande, lek och mys!


Dagen därpå åkte jag in till stan och hämtade Madde och Sondre. Nu börjar officiellt midsommar=). I väntan på att mamma skulle komma in med tåget så tog vi oss en långpromenad längst Erikbergskajen. Där såg vi grannen, Stena Line färjan ligga och puttra i väntan på avgången mot Kiel.


På midsommar förmiddag plockades det blommor och vi gjorde också en chansning med att gå ner till kvarnen för att se om det bjöd på något firande, men icke...!


Så vi vandra tillbaka hem lagom till att det började regna. Tog turen över åkern i hopp om att det skulle gå bättre men istället kom vi upp helt genom leriga efter att ha landat mitt i en lerhög....!


Jan Erik och alla andra gäster kom runt kl 17 och då var det dax för middag och mys.



Jag kände mig lite häning och insåg att det nog var en förkylning på väg...! Bra tajmat...Gah! Men men, körde på ändå i ett lugnare tempo. Vi gjorde som traditionen följer att gå på Liseberg på midsommardagen. Jag och Sondre passade på att åka Kålerado 7ggr i rad!!!! Haha. Men vi lyckades samtliga gånger att undvika den värsta vattenmassan=).


På söndagen var det ett faktum, jag var sjuk...! Tågresan hem till Sthlm blev låång. kände mig febrig och helt däckad! Så veckan i Stockholm som jag planerat in massa träning och roligheter på blev istället sängliggandes...! Tur nog var jag någorlunda frisk till fredagen då färden gick mot London och Jons bröllop!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar