lördag 21 juli 2012

Fantasyland och besök x2

Denna perioden var full av besök, på tur nummer två kom Lovisa! Massa mys! Var lite dramatik innan vi fick henne ombord men allt löste sig tillslut! Tack Odd Björn!!!!!! Denna Oslo dagen bjöd på fantastiskt väder så efter lite lunch så blev det soldäck resten av eftermiddagen=). Innan middagen knäckte Lovisa upp Karins nackspärr och fixade till Mickes ljumske. Hon är en ängel! På kvällen blev det mys i baren med bästa bartendern. Tog som alltid en Straywberry Daquri utan alkohol=). Den e så mycket godare!


Dagen därpå blev det lite shopping i Kiel och fika på Lunetiqe, där har dom världens bästa chai latte med vanilj och kanelsmak! Den är inte nyttig så man får inte gå dit för ofta=). Hehe. Dagen rullade på som alltid med lunch, fika, förberedelser för kvällen, middag och föreställning. Jag och Lovisa bokade våra platser på flyget från Reyjkavik till LA och pratade lite om vad vi vill göra där denna gången. Efter showen tog vi en tur upp till Observation med Antia, Sigge och Karin och lyssnade på Tony och bandet=).


Sen satt jag och Lovisa och snackade en stund på hennes hytt innan jag gick ner till mig=). Åh va mysigt det var att ha dig ombord bästa!!!


Två kryssningar senare så kom mamma och moster på besök=). Mys! Dom såg alla fyra showerna och njöt av att ta det piano.


Blev även här lite shopping i Kiel. Jag fick en sommar present av mamma, resväskan jag kollat på sedan mars=). Wieee.


På kvällarna blev det lite häng i baren och som valigt en strawberry Daquri utan alkohol! Mums! Passade också på att handla en irländsk flagga att ha bakom scenen till vår lilla samling! Nu är det complete (om vi räknar oss i showteamet).


På onsdagskvällen tyckte jag, Karin och Anita att det var dax för lite filmkväll så vi poppade popcorn och tog med oss lite godis och satte oss i officersmässen. Det blev Water for Elephants. Väldigt fin film!
 
På torsdagen hade vi finalfika med Karin på Lunetique. Massa mys!!!


Följande dagar bestod av rep på nya nummer, ljussättning och kostymprovningar. Karin seglade sin sista tur på fredagen...! Så kontoret kom ombord med tårta och firade henne! Så gulligt! Tårtan var super cool med ett motiv  av henne!


På lördagen hade vi slutfest för Karin. Vi hade ordnat en överaskningsfest i Privat Dining. Så mellan föreställningarna var jag och Vicky där och ställde i ordning glas och tallrikar, fixade med stolar och bordet. Efter föreställningen gick jag och hämtade ostbrickan och kl 22.30 kom alla bjudna. Det var castet, JTs föräldrar och hela designteamet. En stund senare hämtade jag Karin.


Och hon blev så himla glad!


Hade ordnat med en liten present från alla och fixat och donat med inslagningen under dagen. Vet ju att hon älskar påfåglar och Paris, så temat gick efter det=).


Sista turen bjöd på massa vågor...! 7-8m och väldigt gungigt! För min del är det okej eftersom jag sällan blir åksjuk! Men stackars Tricia som skulle köra sin första show, hon mådde inte toppen. Alla kom in i mässen och var så otroligt gulliga mot henne och delade med sig av sina huskurer mot sjösjuka. Det var äpplejuice, ingefärate och mineralvatten.  Efter att det lugnat ner sig bakom Danmark så körde v show kl 21 och kl 23=).



Sista dagen sov jag längeeee. Så skönt! Verkade som alla hade en sånn dag efter 2 intensiva veckor. Gick up lagom till lunch, åt frukost, packade, fixade med kvitton och överlämingsinfo till Damien. Tränade innan middagen och handlade lite perfym i Tax Freen till brorsan. Tack Hege för hjälpen!!

Hittade Anita och Svetlana som prövade huvudbonader backstage! Haha. Nice girls!


Pratade också länge med Roger och Gary på telefon. Dom är så exalterade av att vi kommer igen! Wieee. Och dom håller på att planera in sn Halloweenfest under dom datumen som vi är där=). Kul!  Kommer bli helt fantastisk resa! Längtar!!!!!


Dagen vi gick av gick färden mot Göteborg! Men eftersom bussen inte gick fören kl 16.40 tog vi det lugnt och gick av med Sigge som skulle hem och packa om för att dra vidare till Stockholm.


Jag och Jon Torger hängde vid Aker Brygge i några timmar. Blev lite fika och soooolande! Får passa på när vädret bjuder på det=).


Nu ska det njutas av en veckas ledighet på Lycke innan det blir tre veckor ombord på Fantasy igen! Den 1 augusti börjar också Fitnessfighten! Är riktigt laddad!!!! Wieeee. Jag ska vinna!!!!!!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar