fredag 20 juli 2012

London och Jons bröllop

Planet gick kl 07 och jag landade redan kl 10 i London, så jag tog mig in till stan, åt lite lunch och strosade runt innan Micke kom kl 14. Då tog vi en kaffe, tittade på folk och myste innan vi åkte till Stansted och plockade upp Raymond för att åka till Essex och hotellet.


Bröllopsdagen började med en sen frukost i baren på hotellet och sedan följde en promenad längst landsvägen.


Där fanns inte så mycket att se förut om att det var otroligt vackert och mysigt.


Efter en timme tog vi en taxi till Colchester där vi shoppade lite skönhetsprodukter, sightsade och mötte upp Robin och Liv Eirin för lite lunch. Dom körde oss tillbaka till hotellet där vi gjorde oss i ordning för kvällen. Jag hade min blåa blåsa med gulskärp samt det engelska ""hatten" i håret=).



Bröllops festen hölls i en mansion i Layer Marney Tower. Hur vackert som helst!


Amanda var stencool, förstår varför Jon fallit för henne! Det var en fantastisk fest! Kul att varit på ett äkta engelskt bröllop!


Kvällen bjöd på dans, härligt umgänge och nattamat. Hittade brudens skor på dansgolvet. Me want! Shit va läckra dom var!!!


Björn berättade att man spelade in filmen "Women in Black" här.


Dagen efter bröllopet var vi ute på Barbeque som Jons föräldrar höll i. Det blev lekar, fotboll och god mat.


Runt fyra tiden åkte vi därifrån. Jag lämnade Micke på Stansted och tog flygbussen till London. Efter lite virrande hittade jag tillslut mitt hotell, installerade mig, gick ut och åt indiskbuffe i restaurangen brevid hotellet, köpte med mig lite läsk och godis och la mig i sängen på hotellet och kollade på finalmatchen i fotbolls EM. Sen somnade jag gott och vaknade helt utvilade på måndagsmorgonen! 


Jag checkade ut från hotellet och letade mig upp till Liverpool Station där jag åt lite frukost på Starbucks innan jag tog tunnelbanan in till Picadilly Circus. Där började jag med att hämta ut biljetterna till kvällens föreställningar av musikalen Ghost! Wieee. Därefter köpte jag en kaffe och strosade ner över Lester Square bort mot Camden Street.


Kollade lite i butiker, tog en sväng in på Dress Circle men hittade ingenting direkt jag ville ha...! Så jag strosade vidare upp över Regent Street (vet att jag gick på alla turist gator men jag orkade inte engagera mig...haha).


Men jag vandrade uppåt och gick till Topman, Nike Store och en del lite roliga affärer uppe på Oxfordstreet. Det blev inte så mkt shopping som jag hade tänkt mig, men det gjorde väl ingenting=). Sparar dom pengarna till USA=). Men det blev en grå hoodie, en skinnjacka och en panda tröja med öron. Jätte söt!


När klockan närmade sig 18 så hoppade jag på tunnelbanan och åkte till hotellet och plockade upp min resväska innan jag åkte tillbaka in till stan, köpte en dricka och en smörgås och gick till teatern. Jag fick biljetter på första raden i mitten för 25pund! Galet!!!! Tack Damien för hjälpen!!!!! Föreställningen var grym. Lite seg, gick i samma tempo  rakt igenom, men musken, artisterna och specialeffekterna var fantastiska!!! Kan varmt rekommendera den!!!!


Efter föreställningen tog jag mig ner i Londons underbara tunnelbanesystem och tog mig bit för bit närmare Forest Hill och hem till Björn dr jag skulle sova över natten! Mys! På morgonen kl 04.45 kom taxin, vi plockade upp Vicky på vägen och körde mot Heathrow flygplats. Där mötte vi upp nygifta Jon och gick till gaten efter att fått i oss lite frukost och shoppat lite dricka och tidningar. Sedan flög vi till Oslo och gick ombord på Fantasyland för två veckors showande! Wieeeee.



Tack fina Jon och Amanda för en oförglömlig kväll!!!!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar