söndag 25 september 2011

Tiden flyger iväg när man har roligt=)

Hej!

Denna veckan har sprungit iväg den också... Herregud hinner inte med allt!
I måndags var jag ute en sväng i Finntorp och myste med min älskade gudson Elias och underbara mamma Ellen. Det blev bus, fruktsallad och hämtning av storebror Emil på dagis. Avslutade dagen med ett skönt träningspass!


Under veckan som var testade jag också Sh´bam, en ny klass på SATS som bygger på att du ska skaka loss till olika dans stilar under 45min. Det var inte riktigt min grej... Men passar nog andra bättre! Gillar mer Streetdance som det blev en timmes träning med i torsdags! Älskar verkligen Micros klass på SATS Medborgarplatsen! Han är grymt duktig ledare och gör enkla men utmanande koreografier! Man känner sig riktigt duktig! Haha!

Bästa dagen var ändå i fredags! Var ute på mammas jobb under dagen och hjälpte till med alla barnen. Det blev ritandes och mycket hoppa hopprep! Haha. Men, kl 17.50 ringde Ullis och frågade om jag möjligtvis kunde tänka mig att gå på Romeo & Julia premiären om 1h 40min... Jag blev så glad!!!! Skrek nästan i telefonen JAAAA, det vill jag!!!! Haha. Så vi bestämde att vi skulle ses vid sceningången precis innan.

Men, vem skulle jag ta med mig!?! Första tanken var självklart min anka, Annika. Men visste ju att hon precis kommit hem med Jamie och var ensam hemma denna afton... Men kunde ju inget annat en att fråga! Så jag började med att ringa henne. O gissa om hon blev glad! Lösningen blev att ringa mamma och fråga om hon kunde tänka sig att vara barnvakt åt lilla Jamie i 2-3h tills pappa Sebbe slutade på jobbet och kunde hämta. Eftersom jag har världens bästa mamma så sa hon jag och vi satta kurs hem till Kungsholmen för att lämna Jamie i trygga händer i Månssons residenset!


Sen bar det av i taxi mot Göta Lejon, 17min över sju stannade taxin och jag sprang ut för att möta Ullis iklädd full Verona outfit komma hoppandes med våra biljetter! Sen satte vi oss ner i salongen och njöt av den 3h fantastisk underhållningen! En otroligt välarbetad föreställningen i allt från scenografi till kostym, koreografi, musik och skådespelar insatser! Måns Zelmelöv passar skitbra som Romeo och våran Ulrika GLÄNSTE som en nyputsat discokula i allt vad hon gjorde! Efter föreställningen blev det lite vin och mys i foajébaren med Ullis och hennes föräldrar. TACK för att du bjöd oss på denna magiska kväll!!!! Jag och spontanaste morsan i stan kunde inte fått en bättre!


Resten av helgen var betydligt mycket lugnare, jobbade lite i går och hade en jätte mysig fika med tillhörande långpromenad i det vackra höstvädret idag! Kunde den blivit bättre?

Sist men inte minst! Summering av veckans träning:

Måndag: Styrka 40min
Tisdag: Sats Energy 1h + Sh´bam 45min
Onsdag: Crosstraning 1h + basket 1h 15min
Torsdag: Steetdance
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Långpromenad (lite träning är ju det också)

Imorgon är det på´t igen. Och då ska vi också på bio premiären en "En enkel till Antibes" med mamma, Ingrid, Thomas och Carro! Blir mycket trevligt!



Kram!

1 kommentar: