måndag 5 september 2011

Ny vecka, ny planer och ett saknat Birka!

Hej!

I fredags var min sista dag på Birka Cruises. Riktigt sorgligt! Har verkligen trivts som fisken i vattnet på det företaget. Det bemötandet av personal och den familjekänslan som dom har är något unikt och det ska man verkligen ta vara på! Jag blev avfirad av alla kollegor i köket! Blev helt rörd!
Först fick jag jättefina blommor och sen hade kollegorna samlat ihop till massa presenter, jag fick en super smart plånbok för gymmet som du sätter på vattenflaskan så att man slipper gå runt med hundra olika småsaker. Grymt praktisk! Sen hade dom köpt en gul reflexväst från Craft och broddar så att jag kan träna löpning utomhus även i vinter=): Som om inte det var nog så fick jag ett presentkort på DesignTorget, en lyxkryssning och ett jättefint "mina vänner kort". Har man haft världens bästa kollegor eller vad!?!?! Kommer sakna er som tusan!!!!


Under lördagen så vaknade jag med massa energi och tog mig snabbt till gymmet för att träna lite frivändningar och sedan blev det en mycket mysig och spontan kväll med Annika och lilla Jamie. Vi åt en super god faijtas middag, tittade på film och bara myste!

I går, söndag, blev det en mysig lunch med mamma och pappa på pråmen under Liljeholmsbron. Har aldrig varit där, men det var verkligen en super bra restaurang. Åt en ceasarsallad som får riktigt bra betyg! Resten av dagen ägnade jag åt att sortera alla papper och rensa i lägenheten (det behövdes...)!

Idag är det ny vecka, med nya planer och ett helt nytt liv som ska struktureras upp och planeras. Vi började det hela med att en byggarbetare knackade på dörren kl 07.05 och frågade om jag renoverade mitt badrum... Fick dom inte med sig det i protokollet när dom var här för 2 veckor sedan och frågade precis samma sak? Knäppjökar! Efter det så började dom borra.... Märker att jag inte varit hemma på vardagsförmiddagar på ett tag..! Så det var bara till att gå upp och strata dagen!


Efter en lång och lugn (förutom borrandet...) frukost så cyklade jag iväg till AF kultur för att skriva in mig. Och, jag gick därifrån med ett riktigt glad. Fick en handläggare som var jätte trevlig! Har det hänt någonsin? Efter mötet med AF kultur tog jag cykeln till Fridhemsplan och lämnade in den på Tores Cykel och Sport så att dom kunde fixa lampan som jag aldrig fick med samt handtaget på styret. Tyvärr hann dom inte fixa saken idag så förhoppningsvis får jag tillbaka cykeln imorgon.

Sen gick färden mot Solna och ett spännande möte som kanske kan leda till något kul projekt framöver. Vi får se vad som händer! Håll tummarna!!!!

Senare på kvällen så var jag på gymmet och körde lite styrka och kondition! Älskar att köra frivändningar! Så skönt när man får in den rätta svingen=).


När jag kom hem så hade jag fått ett mail från Mia, en kollega på Birka, med en förfrågan att springa Topploppet den 1 oktober! Det måste man ju bara ställa upp på! Alltid kul med nya utmaningar! Nästa år kanske det till och med blir tjejmilen!



Wieeee!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar