måndag 19 november 2012

Underbara veckor hemma!

Onsdagen började med ett grymt pass på Sats Medis med Jill. Helt slut! Sen fortsatte den med middag hos Sondre och Jörgen. Efter middagen blev det spelkväll, både Hollywood spelet och två omgångar av Buzz hanns med=). Kul! Grabbarna hade köpt en födelsedags present till mig! Denna jätte fina Peak Performence halsduken! Blir toppen i vinter=). Tusen tack!!!!


I torsdags borrade och fixade jag och pappa i min lägenhet=). Efter en bra stund med många pauser och pustningar kom vi till slut igenom väggen och lyckades sätta upp mina nya skåp över sängen=). Blev riktigt snyggt!


I fredags fikad jag med underbara Ullis! Så länge sedan! Vi bablade på länge på kafé Glindas vid nytorget. Ett café som är hur mysigt som helst! Aldrig varit där förut! Nytorget är verkligen ett att /Södermalms gömda skatter=).

Efter fickan åkte jag in till stan och köpte lite förlängningsladdar och en internetkabel för att få igång det nyinstalerade bredbandet i lägenheten. Eftersom alla var upptagna denna fredagskväll och jag var väääääldigt sällskapssjuk chansade jag på at Stadsteatern kunder erbjuda mig en biljett till Sammy with love. Kl 18.50 kom en dam fram och frågade mig om jag väntade på att få köpa en biljett ochjag svarade ja. Tur i oturen var det dock inte till Sammy with love utan till Next to Normal. Då biljetten endast kostade 100kr slog jag till och gick och såg den för fjärde gången...! Tur att den är så grymt bra! Haha

Hemma efter föreställningen installerar jag bredbandet och Jan Erik fick från Sarpsborg hjälpt mig att felsöka och installera routern så att allt funkade!!! Du är bara bäst!!!!

På lördags förmiddagen var det dag för basketmatch mot Skuru, laget som ligger i topp i serien och som även leder juniorlandslagets serie för Damer! Hoppen var inte stora och inställningen var nu åker vi på storförlust...! Men, Lidingö Cows kan överraska sig själva! Med ett klockrent försvarsspel gjorde vi så att motståndarna inte fick chansen att gå på mål medans vi själva fick in både en och annan boll=). Slutade med vinst för oss och ett helt överlyckligt lag!!!! Fy va vi är grymma tjejer!!!!!

Detta firades med en vinkväll hemma hos mig med fina vännen Jörggen som sällskap! Vi fick snackat om väder och vind och catchat upp dom tre månaderna som vi jobbat om varandra. Väldigt mysigt! Insåg att jag fått världens blåmärke på överarmen efter dagens match...! 



Lite senare kom även Sondre förbi och kvällen fortsatte till Side Track och senare even Kolingsborg.  Där var det en sån där kväll när ALLA var ute. Vänner som jag inte  sett på hur länge som helst stod där i baren! Helt fantastiskt! 



Vaknade dagen efter med ett leende på läpparna! Efter några försök tog jag mig tillslut ur sängen, fick i mig lite frukost och åkte hem till Jörgen och Sondre och lämnade borren jag lånat. Dom såg lika slitna ut som jag..! Haha. Efter en lunch med mamma och hennes kusin på Kopanhgang blev det hem till städning och packning innan kroppen sa tack för sig och god natt!

Dagen innan färden gick mot Fantasyland igen var det ett hårt pass med Jill som gällde på Sats Medis. Helt slut mötte jag upp underbara Daniel Engman för en fika. Måste vara över ett halvår sedan vi sist sågs! Väldigt mysigt!

Träffade därefter upp Carro och gick och åt middag med henne på er Creperi på Katarina Bangata. Väldigt mysigt! Blev också ett glas vin efteråt på Urban Deli. När kvällen började bli sen var det dag att börja ta sig hemåt för att rena dom sista sakerna, ta hand om bävern i badrummet och sova innan det var dag att gå upp igen för att flyga till jobbet och Fantasy=).

Helt klart två väldigt mysiga veckor hemma!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar