fredag 2 november 2012

Tiden gick så fort!

Back on Fantasyland efter två helt fantastiska veckor i Californien! 

Sista dagen började med en stående frukost innan vi gjorde oss iordning snabbt och gick bort till nagelsalongen som låg runt hörnet. Där fixade vi båda var sin manikyr med geleuppbyggnad och målning. Med fina naglar tog vi sedan en sista iskaffe på Starbucks innan vi körde en sväng bort till Marshalls för att se vad det var för butik och om vi kunde finns något där. Hittade en platttång! Yeah!


Hemma hos Roger igen körde vi ett kort träningspass och sedan badade vi i poolen och hängde i solen tills Roger kom hem från jobbet vid fyra tiden. Sen packade vi och åkte iväg åt en god middag på en BBQ restaurang i Long Beach. Mums! Roger frågade oss vad höjdpunkten på resan och det första svaret blev Sea World och att få träffa späckhuggaren Kiit, kasta snöboll och posera med honom! Tack igen Mary för att du tog dig tiden och för att du frågade Michelle, Kiits första tränare om det var ok att vi fick träffa honom. Du är helt underbar!. Surfingen var också en grym höjdpunkt som jag gäna gör om. Musikalen The book of mormon var en annan och svenskfesten imponerade stort påoss och att alla hade lagt ner energi på sina utstyrslar för personer som de aldrig träffat alt träffat innan. Vi glömde helt bort vår flygtur över Grand Canyon...! haha. Det var ju också en upplevelse! Men det bästa var ju att bara få umgås med Roger, Gary, Silje och alla deras vänner!. 

Roger sa att han ser oss som en del av sin familj och jag blir helt varm i hjärtat när jag tänker på det!  Även under denna resan hann vi inte heller med allt vad vi ville så kanske blir det en till resa nästa höst igen, tror inte Lovisa är den som bangar=)

Eftersom Lovisa skulle åkta till Nya Zeeland samma kväll så Roger körde Lovisa i sin bild till LAX och jag körde hyrbilen själv...! Måste erkänna att det var lite läskigt att köra på dessa stora motorvägar helt själv! Har inget emot att köra, men att vara helt själv i bilen...! Gah!

Då jag droppat av bilen på biluthyrningen kom Roger och hämtade mig. Vi checkade in på mitt hotell och sedan åkte vi till restaurangen Enchore  som ligger mellan alla terminaler på LAX. Byggnaden ser ut som ett rymdskepp, super cool!


På vägen dit smsade Lovisa, det var inte en kotte på inchckningen så allt hade gått jättefort för henne. Så hon kom och tog ett glas vin med oss=). Wieeee. Efter ett glas var det redan dax för henne att gå till gaten...! Åh, hatar farväl! Dessa två vekor har verkligen gått alldeles för fort...! Helt galet!  Jag och Roger satt kvar en stund, pratade om resor, Stockholm, vänner! Tiden flög iväg och baren stängde... Dax att åka till hotellet och lämna Roger! Vi stod på hotellparkeringen länge och kramades i flera omgångar! Ingen av oss ville släppa taget ovh gå...! Kommer sakna han och Gary sååååå mycket! Längtar redan tillbaka!!!!


Morgonen där på tog jag flyg shuttlen till in-checkningen, checkade in på Alaska Airlines och tog flyget till Seattle. Ville inte riktigt gå in och lämna sommarvärmen...! I Seattle var det 3h väntetid innan flyget mot Reykjavik lyfte...! Och självklart på en terminal som inte hade annat en en kiosk och en hamburgerbar...! Wieee. Mycket att göra? Eller inte! Ladda ner en bok till Ipaden och satt och läste! Hehe. 

Planet till Reykjavik gick ganska fort, sov stora delar av resan och tittade på 4 filmer! Sista biten till Oslo var ännu bättre! Somnade innan start och vaknade efter landning=). Gött! I Oslo tog jag en kort sväng förbi kontoret innan jag tog en taxi till hotellet och däckade nästan direkt! Försöka hålla mig vaken, men kl 16 gick det inte längre...! God natt!

Nu har jag snart varit ombord i två veckor igen=). Tänker på vår underbara resa varje dag och längtar tillbaka massa! Tur att jag har ett helt underbart jobb och fina kollegor som gör det lätt att älska vardagen lika mycket!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar