tisdag 10 april 2012

Påsk och mys med vänner!

Härligt att vara hemma och vara lite ledig! Även om jag helst hade spenderat tiden i min lägenhet=). Saknar den en massa och hoppas på att dom får den klar till slutet av april så jag kan börja flytta in igen nästa gång jag är hemma! Dom ringde på skärtorsdagen och undrade vilken färg jag ville ha på golvet, för det skulle läggas i nästa vecka. Sen var det bara målningen kvar! Jippi!!!!

Tills dess blir det mys i gamla flickrummet hos mamma och pappa. I veckan som var så var det ju påsk. Kan inte säga att jag egentligen märkte så mycket av det... haha. Men passade på att mysa massa med vänner under hela helgen.

I onsdags kom Jan Erik på besök med två kompisar. Följde med ut en sväng till Torget och Kolingsborg. Jag och Erik bestämde under kvällen att vi skulle gifta oss, sen kan vi ha separata förhållanden på sidan av och bo på olika platser men vi kommer fortfarande ha varandra=).



Under torsdagen så var jag barnvakt åt underbara Jamie under 2h när föräldrarna Annika och Sebbe var på ultraljud! Mys! Jamie pratade glatt hela tiden: "papa papa papa papa, ne ne, ne" Haha!


Sen blev det träning, klippning hos Anton och senare bio med Jonas. Vi såg Järnladyn med Meryl Streep. Hon måste verkligen vara en av dom bästa skådespelarna EVER! Shit va hon levererar!!! Efter bion tog vi oss en sväng förbi Eriks hotell och tog et glas vin med dom innan vi åkte hem. 


Under fredagens å sov jag länge. Mest för att slippa gå upp och ta tag i alla mina papper med deklarationen som Åke skulle ha...! Men till slut fick jag sparka med själv i baken och sätta igång. Och det tog sin tid...! Gah! Men efter 5h så var jag klar och gick till Fridhemsplan och postade allt. Sen blev det Lisa tid på gymmet=). Kände att skulle jag festa lite i helgen så var det gymmet som gällde!


Älskar känslan att gå från gymmet och benen nästan viker sig av utmattning! Wieee.


På kvällen blev det sedan långfredags fest hos Jörgen och Sondre. Det var mycket trevligt! Kvällen fortsatte sedan på Kolingsborg! Höll mig till dom vinglasen jag sagt till mig att jag fick dricka innan (stolt) och tog tunnelbanan hem! Yes. Väldigt bra kväll. Carolina Gynning kom på besök... Haha.


På påskafton så kom min underbara kollega Jon Torger till Stockholm för 2 dagars visit! Mys! Han kom med morgonflyget så vi började med att sova några timmar till när han kom fram. Sedan tog vi en sväng till Vivo och Systembolaget för att ladda med god mat och vin inför helgen. Sen tog vi en promenad och satte oss på Mälarpaveljongen och åt lunch. Så otroligt vackert med strålande sol! Efter maten så gick dock solen i moln så vi flyttade oss in i luststugan.


På kvällen åt vid god Indisk middag som Jon Torger lagade! Mums! Sen bjöd vi över Jörgen och Sondre på spelkväll. Det blev GiftTrap och Hollywoodspelet. Jag tog hem segern i Gift Trap men jag och Sondre förlorade Hollywood med 4 poäng...! Mitt fel... Förlåt! Vem är Annie Lenox? Haha! Rött hår?

Det blev spel till kl 03! Otroligt mysigt! Så på söndagen blev det lite längre sömn för att samla lite energi. Carro kom hit och mötte upp oss och så tog vi en promenad längst Norrmälarstrand till stan. JT shoppade två par byxor och jag fick med ett par super snygga Addidas skor!!! Dock kommer dom först om 10 dagar=). Wieee. Vår snygg!

Eftersom vi var på lite sightsing tur samtidigt så gick vi och pekade på svenska byggnader man ska känna till och bestämde oss för att luncha i Gamla Stan. Det blev lunch på Muren, där jag en gång sommar jobbat och sålt glass! En underbar sommar för 10år sedan! Haha.

Var tvungen att ta ett foto på JT med två gafflar i handen efter att han försökt äta sin hamburgare i gå med två knivar...! Haha!


På kvällen blev det sedan förfest hos Jörgen och Sondre, med härliga norska och svenska klassiker! Detta följdes av besök på nattklubben Patricia. Har inte varit där på evigheter! Vi hade sjuktkul!!!! Vi sa under fikan på Muren att det nog skulle bli hemgång runt kl 2, men tro det eller ej, jag, Carro och JT var sist ut...! Haha. Galet!!

Skickade en Easter Hag till Roger och Gary=). Haha.

Måndagen=Bakis! Men glada var vi ändå!


Hepp! Nu drar jag till Oslo för en tur med Color Magic!

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar