onsdag 4 januari 2012

Fantasy repstart & Nyårs firande!

Nu har det gått alldeles för länge sedan jag var här inne och skrev=). Har ju hunnit vara i Oslo i en månad...! Har varit så intensivt att jag inte orkat sätta mig ner och skriva...! Men här kommer en summering:

Efter New York så han jag knappt landa innan jag packade om väskan och åkte till Oslo för att börja repetitionerna för Fantasy. Efter tre veckors rep så har jag nu lärt känna alla någorlunda väl och det är ett riktigt gött gäng jag ska jobba med! Många begåvade själar och det kommer bli riktigt grymma shower! Ser så fram emot att gå ombord och börja sätta ihop det med tekniken!!!! Wieeee.


Första veckorna bodde jag tillsammans med Felicity, Karin och Ellinor. Så mysiga tjejer! Varje torsdag har vi haft Pan Am kväll och gått ner till Cissi och Susanne, ätit popcorn och följt dom underbara karaktärerna och njutit av dom vackra kostymerna! 

Det har varit mycket jobb och många nya intryck! Men vi har tagit vara på alla tillfället och försökt skapa julstämmning=). 4e advent slog vi på stort och köpte bullar, skumtomtar, glögg, choklad och popcorn. Sen tittade vi på Love Actually.


Jag har också hunnit med att testa ett norskt basketlag! Jag trodde att dessa skulle vara riktigt bra...men det visade sig att våran division 4 kanske motsvarar deras division 1...! Hm. Så det blev en träning och sedan la jag ner det! Saknar dock mina kossor i Stockholm! Alldeles för längesedan jag tränade med dom nu!!!!!


Några mysiga dagar i Göteborg blev det över jul med mycket sömn, mat och klappar! På julafton tog vi en långpromenad runt Lycke i det fantastiska vädret! 


Senare åkte vi till moster, åt god mat och spelade julklappsspelet! lika kul varje år!


Tillbaka i Oslo efter juluppehållet så flyttade jag ner till Carl, Olivia och Vickys lägenhet. Lika trevligt där, men inte lika stillsamt! Haha! 

Innan uppehållet för nyår så hade vi ett fullt genomdrag av hela showen! Och det såg fantastiskt ut! Kommer bli fab när det är klart! Till nyårs helgen så lånade jag Cissi och Susannes lägenhet för att få lite egentid=). Väldigt skönt! Inte för att jag inte tycker om mina kollegor och vänner, men det är första gången sedan 13 nov som jag varit helt själv! Hehe.


Nyårsafton blev helt fantastik! Under dagen så gick jag, Felicity och Martin på stan och små shoppade lite! Jag hittade äntligen ett par Levis twisted jeans i den färgen jag velat ha! Det gjorde det ju inte bättre att det vara rea och över halva priset på dom!!!!! Wieeee.


På kvällen kom Madde, Erik och Maddes kollega Tina. Vi tog en fördrink med Felicity och Martin innan vi gick ner på festen. Där hade Carl lagat otroligt god middag! Vegetarisk Lasagne och kyckling faijtas. Mums! Vi dansade, snackade och hade det underbart! På tolvslaget gick vi ut på gatan och tittade på fyrverkerierna och skålade in det nya året! Underbart! 


Gary och Roger ringde på vårt tolvslag och vi snackade kort och önskade varandra ett fantastiskt 2012! Hade planer på att ringa dom igen på deras 2012 slag men jag var alldeles för utslagen för det...! Haha! 


Efter gick vi in igen och fortsatte festen! Vid ca kl 02.30 så var det dax att gå och lägga sig=). 2012 började med en brakfrukost tillsammans med Madde! Kyckling, scrambled eggs, yoghurt, mackor och kaffe! Resten av dage spenderades i soffan med film, thaifood och mys!


2012 kommer bli ett fantastiskt år!!!!!!!!!

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar