söndag 28 augusti 2011

Next to Normal

Gud, denna veckan har jag helt hakat upp mig på musikalen Next to Normal! En fantastisk historia om en familj med en tragisk sorg i bagaget som inte är bearbetad. En mamma som är manodeprisiv och som pratar med sin döde son, en pappa som vägrar sörja för han är upptagen med att ta hand om sin fru. En dotter som kämpar med att få uppmärksamheten från sina föräldrar och framför allt sin mor. Och en son som inte släppt taget om sina föräldrar utan vill att dom ska sörja honom innan han kan vila i frid!
Historien är så bra skriven och texterna verkligen berör!


Allt började i veckan med att jag satt och youtubade Aaron Tveit, en amerikansk musikalartist som spelar huvudrollen i Catch me if You can på Broadway. En musikal som jag gärna sett, men tyvärr slutar den spela innan vi hinner dit! Av alla klipp jag hittade på Aaron så var många  ifrån en musikal som hette Next to Normal. Jag började googla den, lästa manuset, lyssna på musiken och nu i kväll har jag sett hela föreställningen då den ligger på Youtube! Och jag är helt hooked! Det var otroligt längesedan jag fick en sånn kick av en bra modern musikal! Måste vart RENT senast...!


I alla fall så har denna veckan gått otroligt fort! I onsdags började basket igen! Otroligt kul att vara igång! Hoppas matcherna börjar snart också! Och i torsdags sprang jag och kollegorna, Birka Brudarna Bellmanstafetten! En väldigt trevlig kväll! Lag anda!


Veckans träning:

Måndag: Bodypump 1h
Tisdag: Jogga 5km
Onsdag; Basket 1h 30min
Torsdag: Jogga 5km (Bellmanstafetten)
Fredag: Vila
Lördag, Vila
Söndag; Jogga 5km

Igår var jag ute med bästis Carro och det blev nog för mkt vin... Haha! Så idag lördag har allt gått i slowmotion! Åt en brakfrukost, sov lite till och sedan tog jag mig in till stan för att fira att dom baltiska länderna varit fria i 20år! Vi bildade en mänskligkedja längst Strandvägen! Otroligt coolt! Tack Dagny för initsiativet!


Imorgon blir det lugnt! Ska ut och jogga och sedan bara vara hemma! Fortsätta gräva ner mig i Next to Normal och njuta av me, myself and I!


NATALIE
"Superboy and the Invisible Girl
Son of Steel and Daughter of Air
He's a hero, a lover, a prince
She's not there

Superboy and the Invisible Girl
Everything a kid oughtta be
He's immortal, forever alive
Then there's me

I wish I could fly
And magically appear and disappear
I wish I could fly
I'd fly far away from here

Superboy and the Invisible Girl
He's the one you wish would appear
He's your hero, your savior, your son
He's not here
I am here

DIANA
You know that's not true
You're our little pride and joy, our perfect plan
You know I love you
I love you as much as I can

NATALIE
Take a look at the Invisible Girl
Here she is, clear as the day
Please look closely and find her before she fades away

NATALIE and GABE
Superboy and the Invisible Girl
Son of Steel and Daughter of Air
He's a hero, a lover, a prince
She's not there
She's not there
She's not there
She's not there"

God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar