söndag 21 augusti 2011

-1kg! Framsteg!

OK! -1kg på vågen i tisdags! Framsteg! 4kg kvar till där vi var innan sommaren tog vid och 11kg kvar till målet! Kom igen nu kööööör vi!!!!!

Denna vecka:

Måndag: 40 min promenad, BodyPump 1h
TIsdag: Crosstraning 1h
Onsdag: Vila
Torsdag: Vila
Fredag: 40min promenad, cykel 1h
Lördag: Vila
Söndag: Jogga 5km
Under hösten ska jag träna 5ggr i veckan, med variation! Längatar över att vara igång! Ska sätta mig ner i veckan och göra en mat plan också! Då har jag lagt en plan och struktur att gå efter för kommande veckor=). 

I veckan som gått har jag kryssat, sista kryssen i rollen som nöjesansvarig på Birka... Känns lite vemodigt! Jag kollade på showskolan som finaste Sandra och Mathias håller i. Dom är verkligen grymma och är ån stor inspiration för barnen, ja för alla! Grymt jobb! 


När jag kom hem i torsdags var tanken att gå ut och springa 5km men jag somnade redan kl 19 och vaknade mitt i natten.. Så dumt! Men under fredagen sen blev det en powerwalk på 40min samt 2x30min cykel fram och tillbaka från Nacka. Hade nämligen fredagsmys med Annika och Jamie=). Vi åt god middag med lax och sallad och sen festade vi på popcorn, läsk och spelade kort! Super mysigt Jamie har också börjat åta mat nu så jag fick äran att mata grabben! Mums så gott han tyckte det var! Det var puré över hela armarna och ansiktet=). Haha

Hemvägen från Nacka var dock inte lika mysig, det spöregnade nämligen..! OCh inte nog med det så bestämde en taxibil sig för att inte visa lite hänsyn och saktade inte ner när han körde förbi världens största vattenpöl! Så jag fick en hel våg av vatten över mig...! Verkligen super trevligt! Men jag var ju redan våt så varför inte bli ännu våtare! Väl hemma blev det ett varmt bad och sängen! 


Sov inget bra i natt... Vaknade av att jag hade jätte ont i magen, kände mig uttorkade och ont i huvudet...! Nej, jag får inte bli sjuk! Gick upp runt kl 11, och tvingade i mig lite yoghurt innan jag la mig ner i sängen igen och tittade på The O.C. vilket jag gjort hela dagen! Haha. Älskar den serien!!!! Är inne på 4:e säsongen nu! 

Planen var att springa idag, men det har ju bara vräkt ner regn hela dagen. Och när det är sånt väder så får man faktiskt unna sig en inne dag! Så förutom lite nytta som att passa på att tvätta så har jag bara vilat, tittat på O.C., "Gäster med gester",  "Sommarkrysset" och "Mothman". Fick ryck att baka nya knäckebröd kl 23! Haha! Bäst att ladda upp för veckan som kommer=).


Nästa vecka börjar basketen! Wieeeeee! Blir onsdags kvällar denna säsongen i Källängshallen (vet inte riktigt vart det ligger ännu...). Kommer bli skit kul! Har saknat det under sommaren! Så nu ska vi in i rutiner igen med träning och bra mat! Snart ska det tränas med Jill också!


Åh, glömde ju säga att bästa Birka kollegorna Stefan, Jacob och Bengan dansade ballongdansen för hela kontoret på fredags eftermiddagen! Gissa om det var en hit!?! Haha!!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar